Üzleti tippek

Változó bulvárvilág

A versenytársak lépései és a piaci változások miatt előbb vagy utóbb mindig el kell gondolkozni a megújuláson – nyilatkozta Papp Gábor, a Blikk csoport nemrég kinevezett lapigazgatója.

– A Viasat 3 jól teljesített az elmúlt években, te februárban mégis otthagytad a tévétársaságot. Miért?

– Marketingesként kezdett beszűkülni a mozgásterem a csatornánál.

– A feltörekvő adónál betöltött marketingigazgatói pozíció után mégsem egy másik tévécsatornához, hanem egy lapkiadóhoz igazoltál. Mi vezérelt döntésed meghozatalakor?

– A célom az volt, hogy új kihívást találjak, akár egy új platformon. Szerencsésnek mondhatom magam, mert az elképzelésem összetalálkozott azzal a lehetőséggel, amit a Ringier-nél ajánlottak.

– A Blikk 2004-ben volt a zeniten, sok rivális már-már attól tartott, hogy a háromszázezres értékesített példányszámot is eléri a lap. Azóta viszont valamelyest csökkentek az eladások, jelenleg pedig stagnál az értékesítés. Mi az elvárás a lappal szemben?

Papp Gábor kedvencei

Tv: Viasat 3
Újság: HVG
Rádió: MR2-Petőfi
Netes portál: Index
Könyv: Minden, ami Updike
Film: Őrület határán, A falu
Zene: Klasszikus rockzene, Snoop Dogg
Hobbi: Minden, ami sport

– A Ringier Kiadó profitorientált vállalkozás, és mint ilyen, a fejlődést tartja szem előtt a jövőben is. A Blikkben komoly potenciál van, a szórakoztató tartalom pedig versenyképes. Más kérdés, hogy amíg korábban mindez szinte csak a nyomtatott terméken keresztül jutott el az olvasókhoz, addig ma már a print felület mellett az internetes site-on, illetve a Blikk Tv-ben is el kell tudni adni a tartalmat. Ez a jövő.

– Piaci pletykák szerint ősztől komoly megújulás várható a Blikknél.

– Sem megerősíteni, sem cáfolni nem áll módomban a hírt. Azt látni kell, hogy a lapnál évek óta nem volt változás, ám az egyáltalán nem biztos, hogy korábban időszerű lett volna. A piaci változások és a versenytársak lépései miatt azonban a megújuláson előbb vagy utóbb mindig el kell gondolkozni.

– A politikához sokkal erőteljesebben kapcsolódó angol típusú bulvárlapkészítésnek lenne létjogosultsága Magyarországon?

– Nagy-Britanniában a politika és a sajtó kapcsolata, a történelmi hagyományokat figyelembe véve, egészen más, mint Magyarországon. Sok mindent át lehet venni a brit bulvárlapoktól, de egy az egyben nem ültethetők át a módszerek.

– Szokták mondani, hogy kicsi a bors, de… Valahogy így van ez a Blikk egyik nagy ellenfelével, a Borssal is. Pallagi Ferenc átigazolása után ugyanis jelentősen megnövelte példányszámát a lap. Mit vár a folytatástól?

– A Blikk – talán éppen a piaci súlyából adódóan – egy picit elkényelmesedett az utóbbi időben. Figyelni kell a versenytársakat, de a lap potenciálját, a szerkesztőséget, regionális lehetőségeit tekintve elmondhatom, hogy minden esély megvan a növekedésre.

– A médiumokra általánosságban jellemző, hogy bulvárosabb irányba mozdulnak el, legutóbb például a Metro jelezte, hogy hazai sztárokat von be a lapkészítésbe. Miért olyan vonzó a bulvár?

– Bármelyik médiatípusról is beszélünk, az információ mellett a szórakoztatáson is kiemelkedő hangsúly van. Ha valaki szélesebb rétegeket akar elérni, akkor erre a bulvárosabb tartalommal lehetősége van. Éppen ezért nem meglepő számomra, hogy mások is igyekeznek színesíteni tematikájukat. Évekkel ezelőtt talán elegendő volt csak az információt és a tartalmat közölni, ma már ez kevés.

– Nem gondolod, hogy az online média térhódítása egyre inkább gátat szab a nyomtatott lapok terjeszkedésének, közte a bulvártermékeknek is?

– Nem kérdéses, hogy az olvasói szokások átalakultak, és a digitális világé a jövő, ezt mutatják az elmúlt 10-15 történései. De nekünk is van Blikk.hu oldalunk, Blikk Tv-nk, s ezek tartalmát folyamatosan fejlesztjük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik