Üzleti tippek

Témakörönkénti látogatottsági éllovasok 2008 első negyedévében

Website-ok közötti tematikus ranglistákat felállítani mindig kockázatos vállalkozás. Az egyik probléma, hogy egyes témakörök határait meglehetősen nehéz megfogalmazni. A gazdaság és a pénzpiac hírei ezer szállal kapcsolódnak a legkülönfélébb területekhez, így nem csoda, ha egy gazdasági weboldalon a politika, a közélet, a technika vagy akár a sport híreivel is találkozunk. Hasonló átjárások vannak a hírsite-ok és a bulvár híroldalak között, vagy a bulvár site-ok és az úgynevezett női oldalak között. Előbbire talán a Blikk szolgálhatna például, míg utóbbira a Velvet network. Ebben az összeállításban mindkét oldal a bulvárhírek kategória dobogóján végzett. Minden bizonnyal sokan nem értenek egyet ezzel a besorolással, s ez jól mutatja, milyen nehéz feladat kategóriákba sorolni az egyes site-okat.

A weboldalak közötti tematikus ranglisták felállításakor a másik problémát a tartalom és a szolgáltatások eltérő aránya okozza. Két tisztán autós témájú site látogatottságának számszerű összehasonlítása sem biztos, hogy egyértelmű, ha például egy döntően szerkesztett tartalomra épülő online magazint hasonlítunk össze egy apróhirdetési szolgáltatással. A látogatók részéről mind erősebb a szolgáltatások iránti igény, így nem meglepő, hogy az autó témakör győztese a használtautó.hu apróhirdetési oldal lett. Figyelemreméltó adat, hogy az aukciós és apróhirdetési oldalak látogatottsága összemérhető a sport- vagy a bulvároldalakéval.

Az idei év elején tovább folytatódik a közösségi hálózatok sikertörténete, látogatottságuk minden várakozáson felül növekszik.

A táblázat 12 kiemelt témakör, illetve szolgáltatás leglátogatottabb hazai weboldalait tartalmazza a Medián közvélemény- és piackutató intézet hitelesített mérési eredményei alapján, 2008 első negyedévében, az átlagos napi látogatók száma szerint rendezve.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik