Üzleti tippek

Hernádi: Brüsszel igazolta a Mol aggályait

Alátámasztotta a magyar olajtársaság aggályait az a brüsszeli döntés, hogy beindítják a második, mélyebb vizsgálati szakaszt az osztrák OMV olajcég felvásárlási terveivel kapcsolatban - jelentette ki Hernádi Zsolt, a magyar cég elnök-vezérigazgatója.

Hernádi Zsolt kifejtette, hogy a vállalat álláspontja szerint az OMV megkeresése komoly versenyjogi aggályokat kelt: nem szolgálja a fogyasztók érdekeit, ráadásul korlátozza a régióban lévő versenyt, mintsem egy hatékonyabb piac kialakítását elősegítené.

Az Európai Bizottság körülbelül egy hónappal ezelőtt döntött úgy, hogy részletes vizsgálatot indít az OMV-nek a Mol felvásárlására irányuló terveivel kapcsolatban, mert az elsődleges piaci vizsgálat szerint a tervezett ügylet számos piacon versenyjogi aggályokat kelthet.

Hernádi Zsolt szerint az, hogy a vizsgálat a második szakaszba lépett, azt jelenti, hogy komplexebb, a szorosan vett érintetteken kívül szélesebb kört bevonó elemzést indítottak el. A vizsgálat célja, hogy tisztázza, amennyiben az OMV majd egy tényleges ajánlatot is benyújt, az milyen feltételekkel valósulhat meg, ha a Mol részvényesei is egyetértenek.

Az elnök-vezérigazgató a nyilatkozatban azt is elmondta, hogy a Mol és Magyarország “egyre aktívabb” kapcsolatban áll Brüsszellel a Nabucco gázvezeték építésének terén. A Nabucco az egész térség energiaellátási biztonságának megoldásához nyújt segítséget – mutatott rá.

Méltatta, hogy Bayer Mihály személyében Magyarország a napokban kinevezett egy Nabucco-nagykövetet, aki kimondottan e projekt koordinálásához nyújt segítséget Brüsszelnek a térségben. Erre Hernádi szerint szükség van, mert az unió Nabucco-koordinátora – Joziaas Van Aartsen volt holland külügyminiszter – nagyon tapasztalt diplomata ugyan, de a térség és a forráspiacok ismerete legalább ennyire fontos.

Hernádi Zsolt arra is kitért: azon országok számára, amelyek nem érintettek a Nabuccóban, a beszerzési problémák továbbra is fennmaradnak. Ezért indította el a Mol az úgynevezett NETS projektet, amely a közép-európai gázszállító vállalatok összehangolását vagy akár összeolvasztását irányozná elő, és a belső infrastruktúrát teremtené meg ahhoz, hogy a más forrásokból is bejövő gáz eljusson a fogyasztókhoz, és ki tudjon alakulni egy több forráson alapuló, tényleges versenypiac a közép-európai régióban is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik