Üzleti tippek

GVH-bírság: nem látszott az apróbetű

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) öt millió forintra bírságolta a Fotex-Ofotért Kft.-t a fogyasztókat megtévesztő szemüvegkeret reklámjai miatt.

A GVH közleménye szerint a társaság 2006 novembere és 2007 januárja között, valamint 2007 júliusától 2007 novemberéig az “Ön vállalja a korát, mi vállaljuk a kedvezményt! Minden vásárló annyi százalék kedvezményt kap a szemüvegkeret árából, ahány éves!” szlogennel hirdette akciós szemüvegkereteit. Az akciós ár azonban csak vékonyított műanyag lencsével megrendelt komplett szemüveg esetében élt.

A reklámok televíziókban, rádiókban, újságban, plakátokon és szórólapokon jelentek meg. Jóllehet, a Fotex-Ofotért valamennyi reklámjában figyelmeztetett arra, hogy a kedvezmény igénybevételének bizonyos feltételei vannak, a televíziós reklámokban azonban ez az információ csak igen rövid ideig, gyakorlatilag olvashatatlanul apró betűméretben jelent meg, a fogyasztók számára érzékelhetetlen volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik