Üzleti tippek

Óriási bírságot szabott ki a GVH

A versenytörvény szerint kiszabható lehető legmagasabb, éves nettó árbevételének 10 százalékát kitevő bírságot kapott a Digitania Kommunikációs Zrt. A társaság „SMS magic” nevű társkereső szolgáltatásának reklámozásával tévesztette meg a fogyasztókat, emiatt 63 millió 990 ezer forint bírságot kell fizetnie.

A norvég Telenor tulajdonában álló, elsősorban tartalomszolgáltatással foglalkozó Digitánia Zrt. 2006 júniusában kezdte különböző újságokban reklámozni „SMS magic” fantázianevű SMS-társkereső szolgáltatását. A hirdetésekben jellemzően több hölgy fényképe látható, mellettük 1-2 mondatos bemutatkozó szöveggel. A szolgáltató ezen túl arról tájékoztatta még a fogyasztókat, hogy hogyan válaszolhatnak SMS-ben a hirdetésre, és mennyit kell fizetni egy ilyen üzenetért.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata megállapította, hogy a reklámokban megjelent hölgyek fotói nem minden esetben voltak valósak, azokat gyakran reklámügynökségek készítették. Ugyancsak nem mindig volt valós a hölgyek bemutatkozó üzenete, mert azokat sokszor a szolgáltató a „kreatív kampány részeként” alakította ki. Ügyfelei számára a Digitánia Zrt. nem biztosította, hogy minden esetben a fényképen szereplő hölgyekkel léphessenek kapcsolatba, a szövegek pedig a szolgáltató reklámüzenetei voltak.

A GVH megállapította, hogy a szolgáltatás működését a Digitánia erősen manipulálta. Mivel a társaság hirdetései nagyszámú fogyasztóhoz jutottak el, és hosszú időn keresztül voltak elérhetők, ráadásul az „SMS magic” elnevezésű társkereső szolgáltatásának egész üzletpolitikája a jogsértő magatartásra épült, a GVH a lehető legsúlyosabb bírságot szabta ki a Digitánia Zrt.-re. A vállalkozásnak az utolsó hitelesen lezárt üzleti éve nettó árbevételének 10 százalékát, azaz 63 millió 990 ezer forintot kell bírságként befizetnie.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik