Üzleti tippek

Tízmilliót „ért” a UPC megtévesztő reklámja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárása szerint a UPC kábelszolgáltató egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, mert a cég hirdetéseiben ígértnél csak kisebb letöltési sebességet tudott biztosítani internet előfizetőinek.

A UPC hirdetéseiben az szerepelt, hogy a chello extreme csomag letöltési sebessége 10 240 kbit/sec, a chello professional csomagé pedig 20 480 kbit/sec. A GVH rendelkezésére bocsátott mérési eredményekből azonban az derült ki, hogy 2007. március 1. után a letöltési sebesség egyszer sem érte el a reklámokban megjelölt sebességet.

A társaság emellett nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról sem, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni. A UPC Kft.-nek ezekért 10 millió forint bírságot kell fizetnie.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik