Üzleti tippek

Csillagászati áron kelt el egy közösségi szájt

Az egyik legismertebb internetes kapcsolati szájtot a Bebót, 850 millió amerikai dollárért (141 milliárd forintért) vásárolta meg az egyik legnagyobb médiavállalat, a Time Warner féle AOL.

A Bebo a harmadik legnagyobb ilyen jellegű oldal az USA-ban, a MySpace és a Facebook után és világszinten is az előkelő kilencedik helyen áll. Ez 40 millió tagot jelent, amelyből a 78 százalék minden nap ellátogat az oldalra.

Top 10

MySpace, Facebook, Flickr, Hi5, Friendster, Perfspot, Orkut, Dada, Bebo, Skyrock Network
Forrás: ComScore

Az üzlet nem tűnik rossz döntésnek hacsak a Ruppert Murdoch féle News Corporation 2005-ös üzletét nézzük. Ők akkor a MySpace-ért fizettek 580 millió dollárt, az oldal ma mintegy 15 milliárdot ér.

Mindez jól mutatja, hogy a marketing világ felvásárlásainak elsődleges célpontjai lettek a közösségi szájtok, a jól azonosítható fogyasztói csoportok, szokások és az azokon lévő személyes információknak köszönhetően. Egyben mindez része annak a konszolidációnak, amit a Microsoft, a Google is próbál felvásárlásokkal végrehajtani az internetes piacon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik