Üzleti tippek

Célzott keresőhirdetések az iwiw adatbázisával

Az Etarget nemre és régióra is képes lesz célozni a keresőhirdetéseit, míg a Google-nak Magyarországon ez egyelőre nem megy. A fejlődő piacon a jövőben drágább lehet hirdetni, ha a nagyobb vállalatok is fölfedezik a lehetőséget.

Egyre inkább a nagyvállalatok is kezdenek a keresőhirdetések felé fordulni, ám egyelőre még inkább a kis cégek használják ezt a lehetőséget – számolt be sajtótájékoztatón hasonló piaci tapasztalatokról Kálmán Tamás, az Etarget country managere, illetve Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője.

Árfelhajtó nagy cégek

Ha a nagyobb vállalatok is tömegével fölfedezik a keresőhirdetésekben rejlő lehetőségeket, az a hirdetők közötti verseny élesedését, az árak emelkedését hozhatja magával. (Bizonyos területeken a verseny már jelenleg is erős.) A keresőhirdetéseknek egyébként nincs szabott áruk: maguk a hirdetők licitálnak a hirdetési helyekre. A hirdetések megjelenési gyakoriságát, illetve pozícióját azonban nem pusztán a licitált ár, hanem az is befolyásolja, mekkora az átkattintási arány.

A keresőhirdetések növekvő népszerűségét illusztrálandó, Peresztegi Zoltán megemlítette: a Google éves bevétele 16,5 milliárd dollár, amelynek 99 százaléka a keresőhirdetésekből származik, ennek csaknem a fele (48 százalék) már az USA-n kívülről származik. (Keresőhirdetések alatt a keresők mellett megjelenő, illetve a különböző oldalakon tartalomtól függő hirdetéseket is értve.)

Szemszínre még nem lesz célozható

A Google keresőhirdetéseit Magyarországon azért nem lehet területileg célozni (például csak Pest megyére) mert az internetszolgáltatók által kiosztott IP címekből hazákban nem lehet következtetni a régióra – magyarázta Peresztegi Zoltán.

Kálmán Tamás, az Etarget country managere ugyanakkor azzal a bejelentéssel állt elő, hogy két héten belül képesek lesznek régió, illetve nem szerint célozni a keresőhirdetéseket. Ehhez az iwiw, illetve a myvip adatbázisa nyújt számukra segítséget. Kálmán Tamás szerint ez nem vet föl adatvédelmi problémákat, mivel az adatbázis nem kerül hozzájuk, adatkezelést nem végeznek. Pusztán együttműködnek olyan szolgáltatókkal, amelyek egy adott IP címhez –paraméterként- hozzárendelik, hogy például Somogy vagy Pest megye.

A tájékoztatón elhangzott egyébként az is, hogy az Arcus Search segítségével – tanácsadás keretében- hozzáférhetővé vált az AdGooroo szolgáltatása, amellyel a versenytársak hirdetési tevékenységéről lehet információkat szerezni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik