Üzleti tippek

Kereskedelmi márka: állateledelnél a legnépszerűbb

Minden ötödik forintot a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiért fizetnek ki a vevők - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felmérésének eredményeiből. A vállalat 2007-es adatai szerint leggyakrabban állateledelből, legritkábban kozmetikumból választjuk a saját logóval ellátottat.

Legnagyobb arányban a diszkontok adnak el saját márkás terméket, élelmiszer-eladásaikból értékben 48, háztartási vegyiárukból pedig 46 százalékkal részesednek a kereskedelmi márkák.

Részarány tekintetében a diszkontokat az élelmiszereknél a szupermarketek követik 18 százalékkal, ezután következik a magyar tulajdonban lévő üzletlánc kategória 15 százalékkal.

Háztartási vegyiáruknál a drogériában a Private Label (saját márka) 12 százalékos, míg a magyar tulajdonban lévő láncokban 11 százalékos részesedéssel bír.

Magyarországon a legfrissebb adatok szerint változatlanul az állateledelek bolti eladásában viszik a prímet a kereskedelmi márkák. Dobogós még a háztartási papíráru és a gyorsfagyasztott élelmiszer, negyedik helyen a babaápolás kellékei állnak.

A nagy termékcsoportok zömében erősödött a saját márka piaci pozíciója – legnagyobb mértékben a müzli és a tejtermék-húskészítmény kategóriáké -, csökkent azonban a rágcsálnivalók és a hajápoló szerek részesedése.

Nemzetközi összehasonlításban a saját márkás árucikkek piaci részesedésével Magyarország az európai mezőny alsó harmadába tartozik. A bajnok továbbra is Svájc, hazánk azonban bekerült a növekedési ranglista élvonalába, Spanyolországot megelőzve a harmadik helyen állunk Csehország és Lengyelország mögött.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik