Üzleti tippek

Megnyolcszorozta nyereségét a Viasat3

Nyilvánosságra hozta éves, illetve negyedik negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat3 tulajdonosa.

A 2007. december 31-én lezárult pénzügyi évben nyolcszorosára növelte nyereségét a Viasat3.

A csatorna éves árbevétele 47 százalékkal 171 millió svéd koronára (körülbelül 4,71 millárd forintra) nőtt a 2006-os 117 millió koronás eredményhez képest, míg a negyedik negyedévben 55 millió svéd koronás volt az árbevétel a 2006-os év hasonló időszakának 38 millió koronás eredményével szemben. A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük a “netnet” alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák.

2007 negyedik negyedévében alig érezhetően csökkent a csatorna nézettsége, viszont az egész évet tekintve nőtt a nézettség 2006-hoz képest (5,9 százalék kereskedelmi közönségarányról 7,7 százalékra). Az eredmény a Warner és Disney stúdiókkal kötött volumen-megállapodások keretében beszerzett új tartalmak, a sportközvetítések és a saját gyártású műsorok nézettségnövekedésének egyaránt köszönhető – áll a csatorna közleményében.

A 2006-os, 4 millió koronás éves nyereség 2007-ben 34 millió koronára növekedett, ami 20 százalékos üzemi eredményt jelent. 2006 negyedik negyedévének 5 millió svéd koronás nyeresége 15 millióra növekedett 2007 hasonló időszakában, ami 28 százalékos negyedik negyedéves nyereségrátának felel meg.

“A csaknem 50 százalékos bevételnövekedés mellett realizált 20 százalékos éves nyereségráta bizonyítja, hogy a Viasat3 a kemény magyarországi versenyhelyzetben is képes egyértelmű harmadik piaci szereplőként konszolidálni tevékenységét. Várakozással és bizakodással tekintünk a közeljövő technológiai, reklámpiaci és szabályozási változásai, illetve lehetőségei elé” – mondta Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik