Üzleti tippek

Százmillióra bírságolták a Tescót

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A hipermarketláncnak emiatt 100 millió forint bírságot kell fizetnie.

A Tesco 2007. január 19. és február 1. között akciót tartott. A leárazásra akciós újságjában hívta fel a vásárlók figyelmét. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az akciós katalógusában meghirdetett 512 MB-os MP3/WMA-lejátszó és Kodak Easyshare C533 digitális fényképezőgép az adott akciós időszak elején nem volt megvásárolható egyes áruházaiban. Az akciós újságban meghirdetett egyes ruházati termékek az akciós időszak elején egyáltalán nem voltak elérhetőek a Tesco egyes áruházaiban, azaz az áruház irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel az akcióra.

A GVH szerint nem fogadható el jogszerű magatartásként az, hogy adott termék az akció ideje alatt adott áruházban egyáltalán nem kapható.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Tesco Global Áruházak Zrt. 100 millió forint bírságot kapott. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a hipermarketlánc az elmúlt öt évben többször is elkövetett hasonló jogsértést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik