A megoldást abban a kooperatív megállapodásban látják az elemzők, miszerint a Yahoo oldalain a Google elhelyezhetné saját fizetős reklámjait, majd az ebből befolyó bevételen osztoznának.
Számítások szerint ez az üzlet drámaian megemelné a keresésekben gyengélkedő Yahoo reklámbevételeit, miközben ennek az üzletágának a fenntartására fordított kiadásai is csökkenhetnének – írta a Los Angeles Times.
A megoldás annak fényében igen kecsegtető, hogy jelenleg az amerikai piacon a Google uralja a keresőkön jelentkező reklámbevételek 71 százalékát, míg a Yahoo mostanra 8,9 százalékra zsugorodott ezen a piacon. A Citigroup becslése szerint ezzel a lépéssel, amellyel a Yahoo a Google kezébe adná tulajdonképp keresőjének reklámértékét, mintegy 25 százalékkal növelhetné likviditását.
Ugynakkor az elemzők azt is megjegyzik: a fentiek miatt kialalkuló piaci egyensúlytalanság, – amely az antitrösztszövetségek ellenállását váltaná ki, – és egy ilyen szövetség híre inkább arra jó, hogy még jobb ajánlatot csikarjon ki a Yahoo a Microsofttól.