Üzleti tippek

Menekül a Yahoo a Microsoft elöl

Jerry Yang, a Yahoo internetes oldal vezetője vállalata dolgozóinak e-mailben írta meg, hogy több megoldáson is dolgoznak annak érdekében, hogy a Yahoo elkerülhesse a Microsoft általi felvásárlását. Ennek érdekében a cég felkérte a Goldman, Sachs és a Lehman Brothers befektetési bankokat, hogy elemezzék a lehetséges opciókat. Elemzők szerint a legvalószínűbb forgatókönyvek egyike továbbra is a Google-lal történő reklámszövetség.

A megoldást abban a kooperatív megállapodásban látják az elemzők, miszerint a Yahoo oldalain a Google elhelyezhetné saját fizetős reklámjait, majd az ebből befolyó bevételen osztoznának.

Számítások szerint ez az üzlet drámaian megemelné a keresésekben gyengélkedő Yahoo reklámbevételeit, miközben ennek az üzletágának a fenntartására fordított kiadásai is csökkenhetnének – írta a Los Angeles Times.

A megoldás annak fényében igen kecsegtető, hogy jelenleg az amerikai piacon a Google uralja a keresőkön jelentkező reklámbevételek 71 százalékát, míg a Yahoo mostanra 8,9 százalékra zsugorodott ezen a piacon. A Citigroup becslése szerint ezzel a lépéssel, amellyel a Yahoo a Google kezébe adná tulajdonképp keresőjének reklámértékét, mintegy 25 százalékkal növelhetné likviditását.

Ugynakkor az elemzők azt is megjegyzik: a fentiek miatt kialalkuló piaci egyensúlytalanság, – amely az antitrösztszövetségek ellenállását váltaná ki, – és egy ilyen szövetség híre inkább arra jó, hogy még jobb ajánlatot csikarjon ki a Yahoo a Microsofttól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik