Négy évi társadalmi vita után kedd esti közgyűlésén a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy a városszerte, de elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több, mint ezer, 12 négyzetméternyi felületű 4×3 méteres óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból.
A francia fővárosban jelenleg 2500 nyolc és tizenkét négyzetméteres óriásplakát található, de január 1-től a maximális méret nyolc négyzetméter lesz. Sőt, az éjszaka felületüket váltó hirdetőtáblák, a hatezer üzlet bejáratára vagy kirakatába kitett kisebb reklámhordozók, a tömegközlekedési járművekre és taxikra felragasztott hirdetések is megszűnnek a francia fővárosban. A Montmartre turista negyedében és az iskolák körüli 50 méteres körzetben egyáltalán nem lehet ezentúl hirdetést kitenni.
A rendeletet a fővárosban többségben lévő baloldal és a Zöldek, valamint a centristák szavazták meg, míg a kormánypárti jobbközép Népi Mozgalom Uniója (UMO) az intézkedés ellen voksolt.
A Zöldek üdvözölték, hogy a fővárosban csökken elsőként a “rekláminvázió” Franciaországban és javul esztétikailag a városkép. A hirdetőket képviselő Utcai Reklámozás Uniójának elnöke viszont túl szigorúnak tartja a szabályozást.