Üzleti tippek

Erre a cikkre több nő kattint

A hazai felmérések szerint a nők elsősorban a munkahelyükön neteznek, otthon viszont a sok házimunka miatt háttérbe szorulnak. Ezt a cikkünket is valószínűleg több nő olvassa.

Varga Károly, a Medián projektvezetője szerint munkaidőben sokkal több nő netezik, a gyesen, gyeden lévők szinte kizárólag ilyenkor használják a hálót. A másik nagy csoport a 24-35 éves nőké, de szabadidőben (este és éjjel, valamint hétvégén) már 5 százalékkal több férfi böngészi a világhálót.

A nők otthon sokkal több házimunkát végeznek, és inkább tévét néznek. A dolgozó nők pedig munkahelyükön könnyebben hozzáférnek, a háztartásokban rendszerint háttérbe szorulnak a férfiak és a gyerek mögött – mondta Varga.

Az idősebb hölgyek sokan vannak, de közülük kevesen használják a hálót, a Medián szakértője szerint itt van a legnagyobb tartalék és a legnagyobb növekedési lehetőség.

Egy nap több oldalt néznek a nők, és egy-egy honlapon több oldalt is töltenek le – idézte fel tapasztalatait a szakember. Vélekedése szerint a 45 év fölöttiek között azonban abszolút többségben vannak a nők, a felnőtt gyerekekkel rendelkező asszonyok pedig nagyon aktívak – munkaidőben viszont a 24-35 év közötti nők kattintanak rengeteget. Középiskolában és egyetemen viszont sokkal több férfi fér hozzá a világhálóhoz, ezért ebben a korosztályban háttérbe szorulnak a nők.

Azok között azonban, akik most kezdenek el netezni, jóval több nő van, és sokkal több szájtot látogatnak meg, mint férfitársaik.

A nők között több olyan van, aki legalább közép- vagy felsőfokú végzettséggel rendelkezik. A netező nők többet utaznak és jobban odafigyelnek arra, hogy jó minőségű árukat vegyenek – mondta Szávuly Krisztián, a Sanoma Budapest Zrt. lapigazgatója az internetezonok.hu című weboldal bemutatóján.

Szávuly szerint az online sztárszegmensben nagyon hamar piacvezető lett a StoryOnline, a Cosmopolitan honlapját pedig már tinik is olvassák. Gerentsér Imre, a kiadó divízióvezetője úgy tapasztalta, hogy a nők sokkal ügyesebbek az írott dolgok esetében, a hotdog nevű, fiataloknak szóló közösségi szájton szerinte a lányok sokkal jobb minőségű hozzászólásokat és blogokat írnak, mint kortársaik.

A lapigazgató szerint régebben a férfiak híreket olvastak, a nők pedig szórakoztak. Ma már ez nagyon megváltozott, az autózással foglalkozó vezess.hu olvasói között 30 százalék nő – korábban ez az arány elképzelhetetlen volt.

Csurka Gábor, a kiadó online művészeti vezetője szerint a nők sokkal játékosabbak, sokkal többet foglalkoznak a világhálón látott dolgok alaposabb vizsgálatával – talán ennek is köszönhető, hogy a vásárlói és fogyasztóvédelmi portálokon sokkal több nő fordul meg. A szakember reményei szerint a jövőben a hazai reklámozók is egyre érdekesebb hirdetéseket fognak elhelyezni, ami megfelel ezeknek az igényeknek.

Ezzel egybecsengett Kertész Zsuzsa marketingmenedzser vélekedése: a női internetes lapokkal foglalkozó szakember szerint Magyarországon is jó lehetőség van érdekes hirdetések megalkotására, noha a hazai megrendelők nagy többsége még nagy tételben akar reklámokat vásárolni, de ezzel – akaratukon kívül – nagyon sok pénzt feleslegesen költenek el.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik