Üzleti tippek

Évente 25 ezer élő emlékből válogat – interjú a Reklámzabálók atyjával

Interjú Jean Marie Boursicot-val, a Reklámzabálók Éjszakájának alapítójával.

Mire gondolt, amikor az első Reklámzabálók Éjszakája véget ért 1981-ben? Elégedett, vagy inkább csalódott volt? Akkor már gondolt arra, hogy esetleg jövő évben ismét megrendezi?

Álmomban sem gondoltam, hogy ilyen pozitív lesz a fogadtatás. Egyszerűen hihetetlennek tűnt. Engem is megdöbbentett, hogy az emberek pénzt adtak, csak hogy kiválogatott tévéreklámokat nézhessenek.

Manapság sokan temetik a hagyományos reklámcsatornákat, például a televíziós reklámot. Ön szerint is itt a vég?

Egyetértek. A reklámblokkolást lehetővé tevő új technológiák elterjedése hamarosan a tévéreklámok eltűnéséhez vezet majd, de rengeteg útja van még a reklámozásnak – köztük olyanok, amelyeket még ki sem találtak.

Milyen kapcsolatban áll a reklámszakmával, a kreatívokkal? Megtörtént-e már, hogy állást kínált Önnek valamelyik reklámügynökség?

Jóban vagyok a reklámosokkal. A szakmabeliek kedvelik amit csinálok, és számos országban segítik a munkámat; talán azért is, mert a vetítés az ő munkájuknak élő emlékezete. Én annyi figyelmet fordítok a reklámok megőrzésére, amelyet ők sajnos a múltban nem tettek meg. Egyébként mielőtt a reklámzabálókba belevágtam volna, a Publicis-nél dolgoztam, de sajnos nem a kreatívosztályon.

Ha lehetőséget kapna reklámfilm rendezésére, milyet készítene szívesen?

Az én reklámom egy történetet mesélne el. Talán parfümhöz, alkoholhoz vagy cigerettamárkához készíteném, azért, mert amikor ezeket a termékeket „adjuk el”, álmokkal házalunk, ezért nagyon különleges atmoszférát kell megteremtenünk – csak így érinthetjük meg az embereket. Az én reklámom biztosan olyan lenne, mint egy mozifilm.



Évente 25 ezer élő emlékből válogat – interjú a Reklámzabálók atyjával 1

Jean Marie Boursicot szerint eltûnnek a tévéreklámok



Mik a mai reklámtrendek?

Unalom, a kreativitás totális hiánya, kivéve persze azokat, amelyeket bemutatunk a Reklámzabálók Éjszakáján. Személyesen válogattam ki a rendezvényen levetítendő 450 reklámfilmet abból a 25 ezerből, amely évente befut hozzánk. A kreativitást gyakran a marketingigazgatók akadályozzák, és ez a trend sajnos egyre szélesebb körben terjed.

Hogyan éri el, hogy a Reklámzabálók Éjszakája minden évben friss és izgalmas maradjon?

Csak a magam megérzéseire hagyatkozom, és nem a trendekre figyelek. Saját ízlésem szerint választom ki a filmeket, sohasem marketingszempontok, vagy az elnyert díjak alapján. A válogatással egyszerűen megpróbálom másokkal is megosztani azt a szenvedélyt, ami a reklámhoz és a mozihoz fűz.

Ön francia. Mit gondol a honfitársai által készített reklámokról?

A francia reklámok nagyon jók voltak a hetvenes, nyolcvanas években. Ebben az évben újra visszatérnek a francia reklámok!

A Reklámzabálók Éjszakája szakmabelieknek vagy inkább a laikusoknak szól?

A közönség meghatározó része diákokból áll, akik csak egy jót akarnak szórakozni. A profi reklámosok három okból vesznek részt a „zabálásban”: jól akarják magukat érezni, látni akarják, hogy az általuk készített reklámfilmre hogyan reagál a közönség, és végül inspirációt nyerhetnek a többi alkotásból.

Melyek Ön szerint reklámszempontból a legkreatívabb országok?

Nagyon megleptek a román reklámok, amelyek tényleg nagyon ötletesek. Tavaly a lengyelek hengereltek le, de láttam nagyszerű spotokat Dél-Amerikából is szép számmal.

Az ön hazájában rendezik meg az első számú reklámfesztivált, a Cannes Liont. Gyakorta megfordul azon a versenyen?

Nagyon jó viszonyban vagyok a reklámszakmával, de inkább a személyes találkozásokat részesítem előnyben e helyett a valóban nagy rendezvény helyett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik