A Magyarországon hetedik alkalommal megrendezendő eseményen eddig összesen mintegy 50 ezer reklámra éhes látogató vett részt, míg világszerte az első 1981-es vetítés óta 12 millió.
A méltán népszerű esemény most is számos különleges csemegével csábítja reklámzabálásra az érdeklődőket. Látható lesz a nemzetközi filmipar legfrissebb 600 gyöngyszeme, de bemutatkoznak a belga, svájci és a román reklámfilmgyártás remekei is – jelentette be Borsos Sándor főszervező.
Első alkalommal követhető nyomon az interneten is a reklámkavalkád: az Enternet Live Streaming online közvetítést ad a helyszíni díjátadásról és az Éjszaka különleges eseményeiről.
Idén is meghirdették – a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével közösen – a Reklámzabálók Kreatív Versenyt négy kategóriában (film, sajtó, plakát, rádió). Szavazni a
www.pengezabalok.hu című honlapon lehet.
A szervezők régi magyar márkarelikviákat várnak, amelyekből online aukciót rendeznek. A befolyt összeg felét a beküldő kapja, a fennmaradó összeget a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak ajánlják fel. A tárgyfelajánlásokat a markakmuzeuma@egzo.com e-mailre vagy az EGZO Média postai címére (1022 Budapest, Csopaki utca 13.) várják.
Már él a Reklámzabálók Kvíz, akik a www.reklamzabalok.hu/kviz weboldalon található kérdésekre helyesen válaszolnak, azok között értékes nyereményeket sorsolnak ki.
Jászberényi Sándor: Az utolsó zsidó Kairóban
„Ma hárman élünk Kairóban. (...) Utánunk senki sem marad” – mondja Magda Haroun, az egyiptomi főváros legfiatalabb, hetvenkét esztendős zsidója. A nő édesapja az egyiptomi kommunista párt alapítója volt, ült börtönben, ő maga évtizedet dolgozott azon, hogy megőrizzék a zsidó hagyományokat az afrikai országban.