A közszolgálati tévék “egyfajta társadalmi integráló szerepet töltenek be”, a kereskedelmi tévék pedig a globális és a társadalmi értékek közvetítésében átlaghoz közeli, a demokratikus, kulturális és művelődési értékek átadásában átlag feletti eredményt értek el – mondta Perjés Tamás médiakutatási igazgatóhelyettes a Szonda Ipsos által a Magyar Televízió (MTV) megrendelésére készített kutatást ismertetve.
Néhány újabb adót – így az Echo TV-t, a Hír TV-t és a Magyar ATV-t – nem lehet elhelyezni a kereskedelmi-közszolgálati viszonyrendszerben; “ezek önálló entitásként jelentkeznek” – mondta, megemlítve, hogy különösen a Hír TV esetében magas az adó által hordozott demokratikus értékeket kiemelők aránya.
Eközben e csatorna megítélése osztja meg talán leginkább a közvéleményt, míg a másik két közéleti adó és a kereskedelmi csatornák versenyének harmadik helyezettje, a Viasat3 megítélésében viszonylag kisebb a szóródás – olvasható a kutatás összegzésében, amely “kimagaslónak” minősíti a Duna TV eredményét a globális értékek közvetítésének terén.
Az alapvetően a határon túli magyarságot megszólító adó megítélése igen jó emellett a kulturális területen is, ugyanakkor a demokratikus és művelődési dimenzióban az m1 megelőzi a Dunát, míg “az m2 csatorna kevésbé markánsan jelenik meg a nézők véleményalkotásában”.
Átélte, ahogy az albánok kiábrándultak a kommunizmusból és a kapitalizmusból is
Lea Ypi könyvben beszélte el gyerekkorát a sztálinista albániai diktatúrában, és azt a sokkot, amelynek következtében meg kellett kérdőjeleznie, amiben hitt. Az írónő elmeséli, miért írta a könyvét egy berlini ruhásszekrénybe zárva, illetve milyen élményeket szerzett bevándorlóként Olaszországban. Interjú.