Üzleti tippek

Újabb tévék jöhetnek

Két-három éven belül elindulhat a magyar VH1, előbb azonban jöhet a Comedy Central – említi Málnay B. Levente, a Viva mellett októbertől a magyar Music Televisiont (MTV) is útjára indító cég vezérigazgatója.

Málnay B. Levente kedvencei

Tévé: Comedy Central
Újság: Figyelő, HVG, Műértő
Rádió: InfoRádió
Netes portál: Index, Origo
Hobbi: mozi, kiállításokra járás, zene

– Nem lehet különösebben stresszes feladat elindítani a magyar MTV-t. A márkanév ismert, bérelt helye van 1,5 millió háztartásban. Innen már csak elrontani lehet, nem?

– Nem mondanám, hogy csak elrontani lehet. Az persze biztos, hogy magasra tettük a lécet, ami elég komoly kihívást jelent.

– 1,5 millió háztartás már elég a csatorna nyereséges működéséhez?

– Nyilvánvaló, hogy az első pillanattól nem várunk nyereséget, de persze ez a háztartásszám egy elég jó bázis.

– A kábeles és műholdas cégeknek többet kell fizetni a magyar MTV-ért?

– Igen, de meg tudtuk győzni a piacot, hogy a magyar verzió többet ér.

– Voltak, akiknek így már nem kellett?

– Nem volt ilyen. A legjelentősebb operátoroknál eddig is ott volt és továbbra is ott lesz az MTV.

– Miben tér el a Viva és az MTV célcsoportja?

– Szinte mindenben, a korosztály az egyetlen, ahol elég nagy az átfedés. A Vivánál ez a 13-24 évesek tábora, az MTV-nél pedig a 15-29 évesek tábora. A fő különbség, hogy amíg a Viva inkább mainstream-et és popot játszik, addig az MTV progresszív, bevállalósabb, több a rock és az elektronikus zene és inkább a férfi célcsoportot éri el. Emiatt például a játszott videoklipek közös halmaza is nagyon kicsi lesz.

– A bevállalósabb MTV nem fogja kannibalizálni a Viva nézettségét?

– Számunka az a fontos, hogy a két csatornával együtt több nézőt érjünk el, mint most. Ha egy csatorna jobban szolgálja ki a közönség egy részének az igényét, akkor valószínűleg többet fogják nézni. Amennyiben maradunk csak a Vivánál, akkor két választásunk van: még populárisabbá alakítjuk, vagy elmegyünk progresszív irányba. Mindkettőnél veszítettünk volna nézőket.

– Nem lett volna kockázatmentesebb a 30 felettieket megcélzó VH1-t elindítani?

– Ez a kérdés felvetődött nálunk is. Arra jutottunk, hogy éppen az lenne kockázatosabb. A VH1 közönségét ugyanis rengeteg csatornán megszólíthatják a hirdetők. A tizen- és huszonéveseket viszont egyre nehezebb és drágább elérni. Ráadásul a zene az a műfaj, ami a korosztály életében rendkívül domináns. A magyar VH1 egy későbbi lépés lesz.

– Mikorra várható?

– Nagyon valószínű, hogy két-három éven belül. Azonban az anyagcég televíziói közül van, ami meg fogja ezt előzni, például a Comedy Central.

– Néhány éve hozzátok tartozik a Nickelodeon gyermekcsatorna is. Hány háztartásban fogható?

– Kevés helyen, nagyjából 200 ezerben. Amerikában a Nickelodeon ugyanakkora üzlet, mint az MTV.

– Nálunk mégis kivette csomagjaiból a UPC.

– Akkoriban még nem nálunk volt a csatorna… Valószínűleg jobb munkát kell végeznünk a disztribútorok meggyőzésében. A világ egyik legjobb gyermekcsatornájának sokkal több háztartásban lenne helye Magyarországon is.

– A videomegosztók miatt nem kerülhetnek előbb-utóbb nehéz helyzetbe a televízióitok?

– Kétféle tartalom létezik: az illegális és a legitim, amiért fizetnek és jogosan van fent a videomegosztókon. Az anyacégünk azért indított pert, mert a Comedy Central műsorai tömegesen megjelentek a videomegosztókon.

– Ez nem szélmalomharc?

– Egyáltalán nem. A tartalomért fizetni kell. Más kérdés a felhasználók által készített tartalmak esete, de ezek sem veszélyeztetik a profik által készített műsorokat.

– Az első műsora a magyar MTV-nek mégis az ilyen, saját készítésű filmekre épül…

– Igaz, de ez arról szól, hogy ki lehet az MTV műsorvezetője. Nem azt jelenti, hogy a csatorna teljes tartalmát ilyen saját készítésű videokra alapoznánk. A hagyományos üzleti modellünk életképes, csak az internet révén megjelent mellette valami újdonság, ami nekünk is ad egy lehetőséget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik