Üzleti tippek

A CNN-nek már nem kell a Reuters

A CNN amerikai hírtelevízió felmondta a 27 éve tartó együttműködést a Reuters brit hírügynökséggel, és már péntektől nem használja sem szöveges, sem fotós, sem videós szolgáltatását.

A döntés hátterében az áll, hogy a Time Warner Inc., a világ legnagyobb médiatársasága által birtokolt CNN csökkenteni akarja függőségét a Reuters hírszolgáltatásától, és saját információs hálózatát kívánja bővíteni.


Nigel Pritchard, a CNN szóvivője csütörtökön közölte, hogy az ok semmiképpen sem a Reuters újságíróinak munkájában keresendő, hanem magánál a hírtelevíziónál. „A tartalom tulajdonjogáról van szó. Minden változik, és a tartalom a legfontosabb” – mondta a szóvivő, aki mindazonáltal nem közölte, hogy a CNN mekkora összeget szán saját gyártású híreinek bővítésére fordítani.


A CNN-hez hasonló előfizetők és az olyan hírszolgáltatók, mint a Reuters közötti szerződések általában meghatározott időtartamra teszik lehetővé az információs tartalom felhasználását. A döntést azonban az is motiválhatta, hogy a CNN a jövő héttől új formátumban sugározza adását, áttér a nagy felbontású televíziózásra (HDTV). A Reuters televíziós anyagai azonban a hagyományos formátumban készülnek, és ezeknek az átalakítása túlságosan bonyolult. A CNN ugyanakkor továbbra is előfizetője marad a Reuters amerikai vetélytársainak, az AP-nek és az AP Television Newsnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik