Üzleti tippek

A kkv-k társadalmi felelősségvállalása nem szabványosítható

A kis- és középvállalkozások társadalmilag felelősen viselkednek, s ezt szükségtelen bürokratikusan szabályozni – hangzott el egy, az Európai Bizottság által szervezett konferencián.

„Sehol nem olyan erős a kapcsolat a vállalkozóság, az értékek és a felelősség között, mint a kis- és középvállalkozások esetében. ” – mondta Hans-Werner Müller, az Európai Kézműipari és Kis- és Középvállalkozói Munkaadói Szövetség (UEAPME) főtitkára egy brüsszeli konferencián, olvasható az OFA kht. hírlevelében.

Müller szerint az ISO (International Organization for Standardization – Nemzetközi Szabványügyi Szervezet ) „szociális felelősségre vonatkozó útmutató sztenderddel” kapcsolatban folyó munkája akadályozhatja a kisvállalkozások társadalmi felelősságvállalását.

Az ISO 26000 célja, hogy a szervezeteket – méretükre és természetükre tekintet nélkül – harmonizált, nemzetközileg elfogadott útmutatással lássa el. A sztenderd ebből következően nem fog idomulni a kkv-k igényeihez és gyakorlataihoz. Sőt, míg az ISO állítása szerint a szövegezési eljárás a lehető legdemokratikusabb és legátláthatóbb módon történik, a kkv-k nem is kerültek saját jogon bevonásra az érdekeltek közé, habár a lehetséges felhasználók több mint 99 százaléka közülük kerül ki.

„Bár a CSR (Corporate Social Responsibility – társadalmi felelősságvállalás) valóban értékes koncepció, nem hisszük, hogy az mérhető módon befolyásolná a teljesítményt” – mondta Müller. „A legutolsó dolog, amelyre szükségünk van a CSR kkv-k körében való népszerűsítéséhez, az egy összetett és elvont dokumentum, amely mennyiségi megközelítést javasol valamihez, amely alapvetően minőségi kérdés” – magyarázta a főtitkár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik