Üzleti tippek

Magyar internetes tévé indult

Féléves próbaüzem után a nagyközönség elé lép az első saját készítésű videókat interneten kínáló műsorportál, a Webcsatorna.

A szélessávú interneteléréssel rendelkező felhasználókat megcélzó, tematikus videoportál jelenleg zenei, női, autós és utazási csatornáján kínál naponta friss műsorokat.

„Ha valaki kábeltévé-előfizetéssel vagy műholdvevővel rendelkezik, látszólag kimeríthetetlen választási lehetősége van, ha érdekes műsorokat akar nézni. Ám azonnal csalódott lesz, ha hazai vonatkozású, naprakész, rendszeresen jelentkező tematikus magazinokat keres” – világít rá az ötlet születésének körülményeire Rutai Gábor, tulajdonos-ügyvezető.

A tavalyi év igazi áttörést hozott az internetes videózásban. Az aktív internetezők számára mindennapos tevékenység, hogy valamilyen mozgóképet néznek a Youtube-on vagy más videomegosztó weboldalon. Emellett néhány progresszív oldal már videoanyaggal is illusztrálja egyes cikkeit –áll a cég közleményében.

A szerkesztőség jelenleg 30 fős, a próbaüzem 6 hónapjának termése több mint hatszáz, 8-10 perces, saját készítésű műsor. „Új műfaj születésénél bábáskodunk. Világszerte is csak pár hasonló sikeres kezdeményezésről tudunk, Magyarországon egy-értelműen az elsők vagyunk. A műsorkészítés folyamata, a műsorok szerkezete, hangütése is jelentősen eltér a jól fésült, konzervatív televíziós műfajtól. Mi lazábbak vagyunk: például nem vesszük fel többször az anyagokat csak azért, mert a riportalany megakadt vagy sután fogalmazott. Gyors, kicsi és rugalmas stábokkal dolgozunk, bőséges teret hagyunk az alkotókészségnek, egyben törekszünk minél több eredeti ötlet befogadására – foglalja össze az új műfaj lehetőségeit Hegyi György tulajdonos-főszerkesztő.


„A Webcsatorna.hu az alapítók saját vagyonából gazdálkodott a féléves próbaüzem során. A növekedés és piaci területfoglalás felgyorsítása érdekében további tőke bevonására volt szükség, melyhez a pénzügyi befektetőt már megtaláltuk” – nyilatkozta Rutai Gábor. „A Webcsatorna.hu több új reklám- és PR-terméket is kifejlesztett, melyek az új műfaj és a háttérben működő technológia lehetőségeit használják ki – szögezi le a közlemény. A tévénél megengedőbb jogi környezet még azt is lehetővé teszi, hogy a hirdetők akár direkt ajánlatokkal is megjelenjenek a műsorokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik