Üzleti tippek

Fesztivál az olvasókért

Az írott média szerepére kívánja felhívni a figyelmet a Magyar Lapkiadók Egyesülete május végi sajtófesztiválján. Az eseményre 5-10 ezer érdeklődőt várnak.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tagjai fontosnak tartják, hogy az írott sajtó szerepe a következő évtizedekben is erősödjön; a sajtó betölthesse hivatását és a demokrácia egyik legfontosabb intézménye, garanciája maradjon.

Ennek érdekében a tavalyi közgyűlésen úgy döntöttek, hogy 2007-ben egy korábbi hagyomány megújításaként újra életre hívja a Sajtófesztivált, amelyre ezúttal május 26-án kerül sor Budapesten, az 56-osok terén.

Szavakba öntik

A rendezvény ötletét az évek óta sikeresen működő nemzetközi könyvfesztivál adta – mondta Fári István szervező, egyben a Galenus Kft. ügyvezető igazgatója.

Az eseményen részt vevő kiadóknak lehetőséget nyújtanak arra, hogy bemutassák lapjaikat és egyéb kiadványaikat, közönségtalálkozókat szervezzenek, előfizetési akciókat bonyolítsanak le. Szándékaik szerint a szakmai, kulturális és szórakoztató jellegű programok többféle igényt,
érdeklődést is kielégítenek majd.

Lesz Sajtókávéház, amelyen szó esik a sztárok sajtóban betöltött szerepéről, sajtótörténeti előadást hallhatnak az érdeklődők, volt és jelenlegi kultuszminiszterek beszélgetnek a sajtószabadságról, a lapkultúráról, az olvasásról és az állami szerepvállalásról. Az egészségügyi kerekasztal-beszélgetést szakpolitikusok részvételével rendezik meg, míg a gazdasági lapok főszerkesztői, publicistái arról fejtik ki álláspontjukat, hogy mennyire hiteles, mennyire független a magyar gazdasági sajtó.

Kötelez a múlt

Ezeken kívül számos kulturális-szórakoztató program várja az érdeklődőket, divatbemutató, a Győri Balett előadása vagy latin táncshow. Az esti szórakoztató műsor fő attrakciója pedig a Back II Black és az ExperiDance lesz. Érdekesség, hogy a fesztiválon egy Guiness-rekord kísérletnek is tanúi lehetnek az érdeklődők: a szervezők ugyanis óriási címlapot állítanak ki egy közel 60 négyzetméteres alapterületen.

Fári István jelezte: az előzetes visszajelzések alapján 53 kiadó megjelenésére és 5-10 ezer látogatóra számítanak. Természetesen az eseményt erőteljes sajtókampánnyal népszerűsítik.

A fesztivál mottója: „Mert olvasni jó”. Fári István hangsúlyozta: a lapkiadás több száz éves múltra tekint vissza, jelenleg is komoly szerepe van, mégis gyakran megkérdőjelezik jövőjét, mert mint mondta, az utóbbi évtizedekben az elektronikus médiumok megjelenése erőteljesen átalakította az információk áramlását, a tájékozódást.

Szerinte mára kissé letisztultak a viszonyok: kialakultak a jellegzetes, rétegenként és élethelyzetenként eltérő médiahasználati szokások, stabilizálódott a lappiac. Ahhoz azonban, hogy a lapoknak a következő években-évtizedekben is legyenek olvasói, komoly erőfeszítéseket kell tenni. Ehhez nem elegendő, ha az egyes napilapok, magazinok, folyóiratok különféle promóciós akciókat szerveznek, magát a lapolvasás kultúráját, presztízsét kell emelni, terjeszteni. „A lapolvasásnak akkor van jövője, ha beépül az emberek mindennapjaiba, megtalálja helyét tevékenységeik rangsorában és időfelhasználásuk mérlegében” – véli a szakember. Ez a cél PR-akciókkal, imázskampányokkal érhető el. A Sajtófesztivál éppen ezért azt tervezi, hogy az „emberközelbe kerülő” kiadóvezetőkkel együtt tudatosítsa az érdeklődőkben a lapolvasás fontosságát, hangsúlyozza előnyeit, hogy emelni tudja a rangját, javítani a lapok megbecsültségét, ösztönözni az olvasás kultúráját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik