Üzleti tippek

Mit szeretnek az internetezők?

Az Interaktív Marketing konferencia második napja. Cimkefelhők, tévék, egyebek, a legizgalmasabbak élőben.

A portálokon és az újságokban hírek vannak hagyományosan, manapság azonban már sokszor csak cimkefelhők utalnak a legfelkapottabb témákra. A hagyományos lapszerkesztés nem más alternatíváit is bemutatta Szávuly Krisztián, a Sanoma internetes divíziójának lapigazgatója. Térképek és más eszközök is orientálhatják a figyelmet, de a két megközelítésmódnak egyaránt van létjogosultsága – hangsúlyozta a szakember.

A design másodlagos, a tartalom és a használhatóság a király, foglalta össze az alapvetéseket Szávuly. Példaként említette a Google 2004 óta működő oldalát, de hasonlóan egyszerű a MySpace és a YouTube stílusa is.

Ennek némileg ellentmond a nemrég indult Story Online, ahol fontos volt az ütős design. Itt az arculat hozzájárult a tartalom fejlődéséhez is – hangsúlyozta a lapigazgató. Szávuly bemutatott több kísérletet is, melyben az alanyok a nyelvükkel tanultak meg látni, egy másik pedig egy speciális rezgő öv segítségével jobban navigált.


A sztárhírekkel kapcsolatban a szakember leszögezte: a sztároknak különböző a státusza. Ha például Fekete Pákó kutyát sétáltat, az senkit nem érdekel, míg ha ugyanezt Liptai Claudia teszi, akkor azt sokan elolvassák.


A HotDog példáján mutatta be Szávuly a fiatalok szokásait. Elmondása szerint 25 év fölött a virtuális és a valós személyiség inkább hasonlít, ez alatt pedig inkább elválik. A fiatalok már beleszülettek az internetbe, tudatosan és magamutogató módon használják. Utóbbival kapcsolatban megemlítette, hogy a MySpace-en a harmadik leggyakoribb kérdés, hogy hogyan vehetem le a gyerekemet a szájtról.


Nagy tömegeket lehet megmozgatni kreatív feladatokkal, de fontos a folyamatos fejlesztés is – mondta a szakember. Ugyanakkor nagyon hatásosak a hotdogos kitűzők is.


A FigyelőNet a Sanoma legkomolyabb hírszájtja, ezt bizonyítja, hogy az elmúlt két évben kétszer is az Év Honlapja lett. Ezt egy nagyon pörgős, sokat fejlesztő szakembergárda érte el. Kiemelte a lap Bemondó rovatát, amely nagyon sok látogatót vonz, illetve rengeteg fotót, összeesküvés-elméletet, és akár 50 oldalas visszaemlékezést is kap a szerkesztőség.


Egyre kevésbé érdekes a hosszas hírek, akár egy kétsoros hír is kiemelté válhat (egyszer a „Leállt a hatos villamos” című cikk volt a legolvasottabb hír, pedig a cikk nem sokkal több információt tartalmazott. Szávuly megkérdezte a hallgatóságot, hogy szerintük melyek voltak a FigyelőNet legkeresettebb hívószavai. A közönség szerint az adó és az egészségügy, Szávuly szerint a meghalt, a Tesco és az Iwiw – ez is mutatja az olvasók érdeklődésének változását.


Az ebédszünet utáni fórumban Pierrot, Csollány Szilveszter,Borsa Miklós. M. Kiss Csaba és Albert Györgyi beszélt a blogokról és a sztárságról. A beszélgetést némiképp megakasztotta, hogy a beszélgetés tagjai a közönségtől kérdezték meg, hogy mit jelent a blog. Webes naplót, de ezt a hírességek némelyike nem volt hajlandó elhinni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik