Üzleti tippek

Nagy Feró és az opera

Hiába van sok hasonló rádió, ha jobb a műsorunk, akkor minket fognak hallgatni – mondja B. Tóth László a gödöllői, de Budapesten is fogható Calipso Rádió igazgatója, aki biztos abban, hogy jogosan használják az adó nevét. A Marketing&Média interjúja.

B. Tóth László kedvencei


Tévé: Mezzo
Rádió: helyi rádiók
Netes portál: Startlap
Könyv: kalandregények
Zene: Emerson, Lake & Palmer, Pink Floyd
Hobbi: vitorlázás

– A Magyar Rádió (MR) pert helyezett kilátásba arra az esetre, ha akár a Calypso, akár a Calipso nevet veszi fel a gödöllői Másik Rádió, mondván, ez egy általuk bejegyzett védjegy. Van már új névötlete arra az esetre, ha az MR védjegyoltalmi pert nyerne önök ellen?

– Ezt nem tartom valószínűnek, ezért nem kell új névötlet. A rádió neve, a logója és a know-how-ja az enyém. Annak idején én kértem fel az MR-t és a Multimédia Kft.-t partnernek az ötletem megvalósításához és nem fordítva. 2002 óta erre a közrádió nem tart igényt, ezzel megszűnt az együttműködés, és azóta már én sem dolgozom náluk.

– Ha ennyire biztos az igazában, akkor miért nem ipszilonnal írják a rádió nevét?

– Azért írjuk i-betűvel, hogy jelezzük, ez egy kicsit más rádió, mint ami annak idején a Calypso volt. Vissza is utalunk az elődre, de újat is adunk.

– Az Index információi szerint korábban – biztos, ami biztos – névhasználati jogot próbáltak kérni a Magyar Rádiótól.

– Nem kértem semmiféle engedélyt. Ami az enyém, azt nem fogom kérni. Mondok erre egy példát. Közösen használunk önnel évekig egy autót, amit én vásároltam. Leállítjuk a kocsit pár évre, de egyszer úgy döntök, hogy kihozom a garázsból. Ekkor ön odajön, és számon kéri tőlem, hogy miért használom az autót.
– Ezt a jogát következetesen képviseli, mert amikor 2001 táján bejelentették a Calypso eladását, egyből jelezte, hogy elővásárlási joga van. Akkor nem próbálta megmenteni a rádiót?

– Egyrészt középhullámú frekvencián sugárzó rádiót már akkoriban sem volt érdemes venni, mert elavul a technológia, ráadásul drága a működtetése. Másrészt el sem adhatták volna, mert a közrádió nem értékesítheti a frekvenciáit, úgyhogy szó sem volt eladásról.

– A Calipso a nosztalgiahullámot kívánja meglovagolni, miközben ott van a Sláger, Budapesten a Sztár FM, áprilistól pedig már az átpozicionált Juventust is a 80-as, 90-es évek zenéire építik…

– Azt azért megjegyezném, hogy 1989-ben először a Calypso kezdte ezeket a zenéket játszani, a Sláger és a többiek csak később jöttek.

– De azóta telítődött piac.

– És akkor mi nem indíthatunk ilyen rádiót? Ne nyisson senki újabb zöldségboltot, mert tele van velük a város? Ha az én paprikám szebb, akkor tőlem fogják megvenni, és nem a másik zöldségestől. Ha jobb műsort adunk, akkor minket fognak hallgatni.

– Műsort fog vezetni a Calipsóban Komjáti György, Dévényi Tibor, Dombóvári Gábor. Török Lászlónak sportműsora lesz, Nagy Ferónak rockműsora, adnak operát, de lesznek slágerek is. Ezzel a struktúrával milyen célcsoportot akarnak elérni?

– Azt vallom már régóta, hogy kétféle zene van: jó és rossz. Nem a keletkezési évtized számít. Azokat a korosztályokat fogjuk elérni, amelyek szívesen hallgatják az igazán változatos zenéket. Idővel majd meglátjuk, hogy kik is lesznek ezek.

– Exkluzív szerződést kötöttek a Hungaroring Zrt.-vel. Ez mit jelent? Közvetítik majd a futamot?

– Nem fogjuk közvetíteni, ez a megállapodás azt jelenti, hogy a Calipso lesz a Hungaroring rádiója. Például arról számolunk majd be, hogy mi történik a versenypálya környezetében, merrefelé érdemes hazaindulni. Egyébként a 90-es évek elején csak a Calypso Rádiónak volt joga a futam közvetítésére, amit akkor szívességből átengedtem a Petőfi Rádiónak, hogy több emberhez is eljuthasson a műsor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik