Üzleti tippek

Az egészségügyi reformnak nem volt stratégiája

Az egészségügyi reformnak nem volt átfogó kommunikációs stratégiája sem az egészségügyi dolgozók, sem a társadalom felé – jelentette ki Makara Péter, az Országos Egészségfejlesztési Intézet főigazgató-helyettese az Egészség és kommunikáció című konferencián.

„Nem volt – a tartalomtól eltekintve – egy szakmailag differenciáltan átgondolt, a valós előnyöket, hátrányokat feltáró és a lakosságot informáló kommunikáció” – hangsúlyozta Makara Péter azon a keddi konferencián, amely az egészségügyi reform kommunikációját igyekezett körüljárni.

Arra a kérdésre, lehet-e megfelelő módon kommunikálni az egészségügyet a társadalom számára, azt válaszolta: noha egy kommunikációs aktussal nem lehet egészségesebbé tenni a társadalmat, a kommunikáció tartalma befolyásolja az emberek életmódját.

Tamás Pál szociológus az egészségügyi reform eddigi szakaszát „egy valódi infarktusos állapot kezeléséhez”, illetve annak „imitálásához” hasonlította. Felhívta a figyelmet arra, hogy a döntéshozók által eddig közvetített üzenet „tarthatatlan”.

Michael Ehrke, a Friedrich Ebert Stiftung Alapítvány munkatársa szerint a magyar egészségügy „megérett” a reformra. Úgy látja, a politikai kommunikáció „nem túl fejlett” Magyarországon. Példaként említette, hogy a takarékossági programot sem a kormány, sem az ellenzék nem kommunikálta értelmesen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik