Üzleti tippek

Beköszöntő – Kommunikációs csapda

Szupertitkos kiválasztási procedúrán estek át a kormányfő mellett működő kommunikációs csapat legújabb munkatársai. Joggal feltételezhetnénk, hogy a versenyszférából érkező, eddig is vezető beosztásban tevékenykedő szakemberek simán megállják majd helyüket a sikamlós politikai pályán. Igen ám, de az eddig főként hosszú távú projektfeladatokban jeleskedő profiknak ezúttal egészen új kihívásnak kell megfelelniük.

A 2004-es hivatalba lépése óta folyamatos médiaoffenzívát folytató miniszterelnök környezetében mindennap valami új kihívással szembesülnek majd, emiatt az előző munkájukhoz képest sokkal idegtépőbb világ vár rájuk, nem csoda, hogy több elődjük is idő előtt elvérzett. Damoklesz kardja az új fejek felett is ott lebeg. Ráadásul óriási a tét: a társadalmat mélyen érintő megszorítások idején mélypontra süllyedt miniszterelnöki és kormányzati népszerűséget kell helyreállítani.

A kommunikációs szakemberek mellett új, dekoratív, de kevésbé profi „szócsöve” is lesz a kabinetnek Demcsák Zsuzsa személyében, akit ma többen ismernek erotikus fehérneműs fotóiról, mint egykori televíziós szerepléséről. Az ő esetében számomra igencsak kérdéses, hogy meddig bírja szusszal. Szerintem nem húzza ki a ciklus végéig. Már az induláskor jó nagyot botlott. Ahelyett ugyanis, hogy első számú feladatának megfelelve, közérthetően fogalmazva megtalálta volna a közös hangot a bulvárközönséggel, kijelentette: az ő gyereke nem fog szegényekkel keveredni.

Az újak sikere nemcsak személyes kvalitásaikon múlik, hanem azon is, hogy csapatként valóban ők lesznek-e az „elnök emberei”, akik képesek a kormányfő legprofesszionálisabb támogatására, a kormányzati kommunikáció üzemszerű működtetésére. De legalább ennyire fontos lesz az is, hogy el tudják-e nyerni a miniszterelnök bizalmát. Aki egyébként eddig többnyire egyszemélyes shownak tekintette a kommunikációs tevékenységet is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik