Üzleti tippek

Nyereséges évet zárt a Metro International

2006-ban 16 százalékkal nőtt az összbevétel, és elérte a 416,5 millió dollárt.

A Metro International közzétette negyedéves, illetve a 2006-os évre vonatkozó üzleti eredményeit. A jelentős befektetéseket igénylő folytatódó terjeszkedés mellett is tiszta haszonnal zárta a pénzügyi évet a magyar Metro hírújságot is megjelentető Metro International kiadóvállalat. A 20 országban terjesztett ingyenes napilapok összbevétele 16%-kal nőtt, és elérte a 416,5 millió dollárt, a nettó profit pedig 13 millió dollár lett.

Pelle Törnberg vezérigazgató szerint azért is nagy eredmény a nettó profit, mert óriási a verseny a piacon: már 230 ingyenes napilapot tartanak számon a világon.

„2006 mérföldkő volt a Metro történetében. Először értünk el nettó profitot.” – nyilatkozta Pelle Törnberg az eredmények kapcsán. „A negyedik negyedév nálunk tradicionálisan a legerősebb időszak, és ez alól 2006 sem volt kivétel. Az eladásokban 15 százalékos növekedést értünk el, ami az előző évhez képest 10,9 millió dolláros profitot eredményezett” – tette hozzá az elnök.

Az eredményességhez azonban nehéz döntéseket is hozott a cég. A finnországi Metrót eladták, a lengyel Metropolt pedig a folytatódó veszteségek miatt bezárták, hogy a felszabaduló pénzt ígéretesebb piacokon fektessék be. 2006-ban Mexikóban és Horvátországban jelent meg új Metro hírújság.

A cég közleménye szerint a magyar Metro, amely 1998-ban jelent meg először, már évek óta nyereséges, hirdetési részesedése a magyar napilappiacon megközelíti az egyharmadot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik