Üzleti tippek

Duna TV: az RTL népszerűségére tör

A határokon túl a Duna Televízió a legkedveltebb magyar nyelvű tévécsatorna – hangoztatta Cselényi László, a közszolgálati médium elnöke.

„Mi vagyunk a vezető televízió mindenhol a határon túli magyarság körében” – mondta az elnök egy hét országban, a GfK Hungária által készített felmérés „várakozáson felüli” eredményeire hivatkozva.

A „Duna – A nemzet televíziója” feliratú molinó előtt ülve Cselényi László kiemelte: belföldön „kilenc százalék körül jár” a nézettségük, határon túl pedig „vannak olyan régiók, ahol gyakorlatilag utcahosszal vezetünk”.

Vass Csaba, a Duna Televízió médiakutatási irodájának vezetője „a legnagyobb magyar nyelvű televízióról” szóló előadásában egyebek mellett arról beszélt, hogy 2004-től folyamatosan, 2005-től „ugrásszerűen” növekszik a csatorna nézettsége.

Arról beszélt, jelenleg naponta mintegy kétmillióan kapcsolnak adásukra Magyarországon, s míg 1998-ban e téren körülbelül kétszázezer nézővel verte őket a „legfőbb vetélytárs”, a Magyar Televízió kettes csatornája, addig mára megváltozott a helyzet.

Több forrásra hivatkozva megjegyezte, míg száz határon túli néző közül 21 említette az RTL Klubot „kedvenc csatornájaként”, a Duna Televízió nem egészen egy százalékkal maradt el a versenyben, de Autonómia nevű második adójukkal együtt már övék a vezetés.

Mint mondta, az elemzést több forrás, így az AGB-Nielsen, a Gfk Hungária, a transindex.ro és „kolozsvári egyetemisták” adatgyűjtései alapján készítették el.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik