Üzleti tippek

Szélessávon a cégek harmada

A szélessávú internet elterjedtsége szempontjából Magyarország jó helyen áll a régióban, ám nyugat-európai összehasonlításban jelentős a lemaradás – állapítja meg az IDC piackutató és az internetes hálózatokat építő Cisco közös felmérésében.

Tom Schwieters, az IDC közép-európai igazgatója az elemzés szerdai bemutató sajtótájékoztatóján elmondta: tavaly június végén a szélessávú kapcsolatok száma 800 ezer volt, ehhez a lakosság 7,9 százaléka fért hozzá.

Bővülünk, de nem eléggé

Az IDC-Cisco-jelentés szerint tavaly az első félévben 33 százalékkal bővült Magyarországon a szélessávú előfizetések száma. A következő felmérésre áprilisig még várni kell, de előzetes kalkulációk szerint a 2006. évi növekedés eléri az 50 százalékot.

Papp István, a Cisco Systems Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a bővülés üteme még így sem elég gyors ahhoz, hogy Magyarország felzárkózzon Nyugat-Európához, azzal legfeljebb csak a regionális szinten lehet a lépést tartani. Hozzátette: állami szerepvállalással, a piaci verseny kikényszerítésével kellene az árakat leszorítani, hogy előbb-utóbb beérje az ország a fejlettebb államokat.

A szélessáv terjedése azért kulcsfontosságú, mert a világháló adta lehetőségeket csak gyors adatátvitel esetén lehet kihasználni. Az ilyen technológiák nemcsak a szórakozást szolgáló alkalmazások, hanem az online ügyintézés, és egyre inkább a kommunikáció alapvető feltételei.

Céges előnyök

A szélessávú kapcsolat révén a cégek olyan hálózatalapú eszközökkel javíthatják hatékonyságukat a globális gazdaságban, mint az e-kereskedelem, az ügyfélkezelő rendszerek (CRM), az erőforrás-tervezés (ERP), vagy az e-oktatás. A szélessáv elősegíti a kormányzati intézmények és a gazdálkodó szervek könnyebb kommunikációját.

Az összes hazai vállalkozást tekintve a szélessávú internet elterjedtsége 35-40 százalék között mozog – közölte Schwieters. A nagy- és középvállalatok szinte mindegyike rendelkezik szélessávú kapcsolattal, azonban a kisebb cégek körében még alacsony a penetráció. Az összes szélessávú kapcsolatból mindössze 15,4 százalékkal rendelkeznek a cégek.

A szomszédos országokban (Csehország, Szlovákia, Lengyelország) hasonló a helyzet, Magyarország mindössze orrhossznyival vezet előttük.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik