Üzleti tippek

Tízmillióra bírságolták a Danone-t

A „Könnyű és Finom” joghurt fogyasztókat megtévesztő népszerűsítéséért tízmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft-t.

Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.

A Danone a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: „Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul”, vagy „Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják”) ruházta fel a „Könnyű és Finom” joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének – érvel a hivatal.

A GVH a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődő jogsértést követett el. Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy a cég már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik