Üzleti tippek

Támogatás nélkül

Részben kudarcként élte meg az Magyar Televíziónál (MTV) eltöltött időszakot Fischer András, aki október elejétől a T-Online-nál folytatja pályafutását.

Fischer András kedvencei

Tévéműsor: Az elnök emberei, Este, A szólás szabadsága
Újság: Népszabadság
Rádió: Danubius Rádió, éjjel a Gazdasági Rádió zenei műsora
Könyv: Sienkiewicz: Quo Vadis
Film: Holt költők Társasága
Zene: jazz, Madonna, George Michael

– Mi is most a pontos titulusod a T-Online-nál?
– Tartalomszolgáltatási igazgató, de a végső elnevezés még alakulófélben van.
– Hogyhogy?
– Másfél hónapom van arra, hogy letegyek az asztalra egy strukturális javaslatot a portál igazgatóság és az ehhez kapcsolódó értékesítés átszervezésétől. Pontos titulusom majd csak ezután lesz.
– Ezek szerint most nem működnek jól a portálok?
– De jól működnek, nem is ez a probléma. Van most egy lehetőség, amit ki lehetne használni. Egy tartalom-kompetencia központot kell létrehozni. Egységesíteni kellene a tartalomszolgáltatásainkat, esetleg ehhez további külső tartalmakat kell még keresni.
– A dotkom lufi kipukkanásának egyik oka az volt, hogy a felhasználók nem voltak hajlandóak fizetni az internetes tartalmakért. Már eljutott olyan szintre a piac, hogy ezért már pénzt adjanak az emberek?
– Azt gondolom, részben igen, részben pedig olyan üzleti modelleket kell kidolgozni, hogy a fizetés ne legyen elkerülhető. Sok helyen persze a finanszírozás megoldható a hirdetési bevételekből is, ahogy például az iWiW-nél.
– Megtudható, miért távoztál az MTV-től? Ha mindennel elégedett lettél volna a közszolgálati adónál, akkor vélhetően nem tudnak elcsábítani.
– Ez tényleg így van, bár azt hozzá kell tennem, hogy nagyon vérzik a szívem az MTV-től való távozás miatt. A televízió ostroma után, amikor találkoztam szakmabeliekkel, mindenki kivétel nélkül azzal jött oda hozzám: „lám-lám milyen jól teszed, hogy eljössz onnan”. Senki nem volt, aki azt mondta volna: „egyszerűen felháborító, hogy Magyarország legnagyobb kulturális intézményével ilyen megtörténhet”. Ez nekem nagyon rosszul esett, mert pont azért mentem oda, hogy változtassak az MTV-vel kapcsolatos negatív vélekedéseken.
– Ezek szerint kudarcnak tekinted az MTV-s időszakodat?
– Részben igen. Házon belül sem akarta mindenki a változásokat, s amikor az ember már hónapokon keresztül nem éri el a saját maga által kijelölt célokat, akkor másfelé kell néznie. Másrészt jó lett volna, ha a belső emberek kívülről is kapnak néha egy pici támogatást. Egyetlen példa: amikor végig vittünk egy merész arculatváltást, akkor kaptunk dicséreteket. Ezeknek azonban az volt a tartalma, hogy végre ezek nem voltak ostobák, és elfogadták külső tanácsadók javaslatait. Fel sem merült, hogy házon belül született a tartalmi és vizuális koncepció. Nagyon magára van hagyva az MTV. Nem kap támogatást sem a politika, sem a kulturális élet, sem a sajtó részéről.
– A digitális – földfelszíni és a kábel – vagy akár az IPTV elterjedése megváltoztathatja vajon a tévés piac jelenlegi erőviszonyait?
– Azt gondolom, hogy az RTL Klub és a TV2 közül csak egyikük fogja tudni átmenteni a dominanciáját arra az időszakra. Lesznek többen is, akik fel fognak hozzájuk nőni. Amikor valaki be van zárva egy toronyba és csak a saját nagyszerűségével van elfoglalva, akkor megeshet, hogy kifut alóla a piac. Láttunk már ilyenre példát a napilapok esetében.
– Az MTV mennyire van felkészülve ezekre a változásokra?
– Mostani állapotában nem különösebben, pedig meg van házon belül az a tudás, amivel sikeres tudna lenni. Ez egy köztelevízió, tehát megszűnni nem fog, a kérdés inkább az, hogy tovább marginalizálódik-e. Heti elérés tekintetében az MTV nem sokkal van elmaradva az RTL Klubtól. Ez azt jelenti, hogy az emberek időnként odakapcsolnak, de nincs megtartási képessége a televíziónak. Ezen kellene változtatni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik