Üzleti tippek

Hódító úton az ingyenes napilapok

Világszerte 29 millió példányban jelennek meg az ingyenes napilapok, a Metro üzleti modelljét a legnagyobb kiadóvállalatok másolják – írja a Világgazdaság.

Európában 19 millió példány talál gazdára nap mint nap, Spanyolországban már meghaladja az 50 százalékot, de Portugáliában, Dániában, Olaszországban és Svájcban is 25 százalék felett van. Az ingyenes napilapok között – ahogy Magyarországon is – a világon a Metro a legnagyobb név. Az első Metro 1995-ben jelent meg Stockholmban, a Metro International jelenleg a világ 21 országában, 19 nyelven 69 kiadványt jelentet meg, összesen 8,6 millió példányban.

Az ingyenes napilapok európai sikereiben több tényező is közrejátszik. A pénzes napilapok forgalma csökken, miközben a bővülő gazdaság egyre nagyobb lendületet ad a reklámpiacnak. A gyorsan növekvő példányszámú ingyenes napilapok hirdetési bevételei ennek megfelelően folyamatosan emelkednek. Az elmaradó értékesítési bevételt a kiadók részben az alacsonyabb költségekkel tudják ellensúlyozni: míg egy hagyományos újság a költségvetésének 20-40 százalékát fordítja a szerkesztőségre, az ingyenes napilapok esetében ez az arány csak ritkán haladja meg a 10 százalékot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik