Üzleti tippek

A kicsik után a nagyoknál is hódít az ETARGET

A kis- és középvállalkozások (kkv) megszokott kommunikációs eszköze lett az internetes célirányos reklám, az ETARGET. Az USA-ban olyan nagyvállalatok, mint a DaimlerChrysler az online marketing költségvetésének 20–30 százalékát fektetik be a célirányos internetes reklámba.

Az Organic amerikai tanácsadó cég nyilatkozata szerint ügyfelei az internetes reklám költségvetéseinek 20-30 százalékát keresőoldalak szolgáltatásaiba invesztálják. Az internetes reklámra költött összeg 40 százaléka a PPC- (pay-per-click), vagyis kattintás alapú elszámolási rendszerekbe áramlik.


Növekedő piaci jelenlét

Az ETARGET társaság hasonló befektetések növekedését feltételezi a közép-európai régióban. „Magyarországon a nagyvállalatok egyelőre csak fokozatosan és óvatosan ismerkednek a célirányos internetes reklámmal. Azonban a globális áramlatokra tekintve jövőre a PPC-rendszerekbe való befektetések jellegzetes növekedését várjuk a nagyvállalatok részéről.” – mondta Kálmán Tamás, az ETARGET hazai vezetője.

„Az internetes kereskedést ma már nem csak az e-shopok jellemzik. Magyarországon is túlnyomórészt internetes információbeszerzéssel kezdődik az üzletek lebonyolítása. Ezért is nagyon fontos a reklám megfelelő és előnyös elhelyezése a keresőoldalokon és az online médiumokban. Az internetet mint piaci csatornát nem csak a multimédia és a könyvkereskedők veszik igénybe, hanem alkalmas a magán- és kereskedelmi szektor összes termékeinek forgalmazására is. A kereskedés és a vásarlás formái megváltoztak, a piaci ágazatok pedig szakosodnak. A kereskedőkben egyre inkáb tudatosodik, hogy előnyösebb az érdeklődők célirányos megszólitása” – nyilatkozta Kálmán Tamás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik