Üzleti tippek

Amikor a dolgozó választhat – Sikeresen működik a MINOR cafeteria

2006. június 7., Budapest - A MINOR Csoporton belül kiépült az elmúlt néhány évben, hazánkban is rohamosan terjedő cafeteria rendszer. Az eltelt három hónap során jól vizsgázott az új, béren kívüli juttatási csomag, amely elnyerte

2006. március elsejétől indult el a személyre szabható béren kívüli juttatások rendszere a MINOR-nál. A nagyobb rugalmasságot és a szabad választás lehetőségét adó ún. cafeteria, kávéház rendszerben kínálja juttatásait az alkalmazottaknak. A dolgozók egyéni igényeiknek megfelelően, egy meghatározott éves, egységes bruttó keret határain belül csemegézhetnek a „menüből”. Az évenként újragondolható csomag mindamellett, hogy növeli a dolgozók motivációját, költséghatékony megoldás a munkáltató és a munkavállaló számára egyaránt.

A MINOR Csoportnál már több alkalommal felmerült az eddigieknél változatosabb juttatások iránti igény. Egy tavalyi elégedettség-felmérés keretében megkérdezték az alkalmazottakat, hogy mely juttatási elemeknek örülnének legjobban. A dolgozók a következő három juttatást preferálták leginkább (sorrendben): elsőként az egészségügyi pénztárhoz való hozzájárulást, majd az – eddigiekben is meglévő – étkezési jegyeket. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára az országosan legkedveltebb (lásd táblázat) otthoni internet került.


A választható elemeket a személyes preferenciák mellett az adózási szabályok is befolyásolták, így végül kizárólag adómentes juttatások kerültek fel a cafeteria listájára. A legnépszerűbb elemeken túl még a helyi utazási bérlet és az üdülési csekk.

A cafeteria bevezetésében és fenntartásában kulcsfontosságú a helyes és folyamatos kommunikáció – nem volt ez másképp a MINOR-nál sem. A kidolgozás rengeteg egyeztetéssel és megbeszéléssel járt, a körleveleken túl személyesen is igyekeztek a cég HR-esei megválaszolni az egyedi kérdéseket, hogy mindenki a hozzá leginkább testhezálló megoldást tudja kiválasztani. „Az indulás elég sok adminisztrációval és többletmunkával jár, de már három hónap távlatából azt mondhatom, hogy megéri a sok fáradság, hiszen a dolgozók megkedvelték az új rendszert, amely nem utolsósorban erősíti a céghez való kötődésüket is” – tette hozzá Baranyai Ágnes, a MINOR Csoport HR igazgatója. Az alkalmazottak tehát elégedettek a lehetőségekkel, de annak érdekében, hogy lefedhetők legyenek a változó igények is, év végén újragondolják a cafeteria menüpontjait.

Az adminisztráció elvégzéséhez egy speciális, erre a célra kifejlesztett szoftver nyújt támogatást, amely a választható béren kívüli juttatásokra vonatkozó munkavállalónkénti nyilvántartást, az év közben is választható juttatások egyéni számlán történő nyilvántartását, kezelését, valamint az év közben történő elszámoláshoz kapcsolódó feladatokat látja el.


###


A MINOR Csoportról (www.minor.hu):
A MINOR Csoport önálló gazdálkodást folytató részvénytársaságok, korlátolt felelősségű társaságok alkotják. A vállalatcsoport tagjainak többéves, a MINOR Rendszerház Zrt.-nek pedig már közel másfél évtizedes szakmai múltja van az informatikai piacon. A csoport „zászlóshajója”, a MINOR Rendszerház Zrt. mellett még négy vállalat – a MINOR Holding Zrt., a Wattmester Kft., a Trainer Oktatóközpont és a SmartCard Kft. – tartozik a társuláshoz, amelyben így a teljes informatikai vertikum megjelenik, teljes körű szolgáltatást biztosítva a stratégia megfogalmazásától a megvalósításig. A MINOR vállalatcsoport kiemelkedő eredményt ért el a magyar és az export piacokon saját innovációjában és gyártásában készülő termékeivel is.

További információ:
MINOR Csoport
Steidl Judit, marketingigazgató (tel.: 06-1-436-3021; e-mail: jsteidl@minor.hu)
Baranyai Ágnes, HR igazgató (tel.: 06-1-436-3092; e-mail: abaranyai@minor.hu)

Sajtókapcsolat:
B&D ComMedia Kommunikációs Iroda
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: 06-1-201-2512; e-mail: aniko.beres@commedia.hu



Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik