Üzleti tippek

A tévé figyel téged

A TNS új módszerrel méri a rádiók hallgatottságát, illetve a televíziók nézettségét – egyelőre Nagy-Britanniában.

A TNS piackutató új, elektronikus panelt hoz létre Nagy-Britanniában a rádióhallgatottság és televíziónézés mérésére.

A Radio Joint Audience Research Ltd (RAJAR) a TNS-t bízta meg a rádióhallgatottság és televíziónézés mérésére alkalmas elektronikus panel létesítésével. A cég sajtóközleménye szerint korábban az Ipsos Morival tárgyaltak erről.

A 2 millió fontos, úgynevezett „London” panel közös vállalkozás a Broadcaster’s Audience Research Boarddal (BARB), amely szintén a TNS-t bízta meg, hogy a piackutató cég új szempontok szerint elemezze a rádióhallgatottságot és a televíziónézést. A TNS elektronikus mérésű paneljét az úgynevezett PPM (Portable People Meter) műszer segítségével hozza létre, vezeti be és üzemelteti a továbbiakban.

Ezt a PPM-szisztémát összevetik az Ipsos és a GFK Eurisko piackutató cégek hasonló rendszerével.

A módszer lényege

A mérésben részt vevő ember kap egy folyamatosan hordható, kisméretű műszert, amely állandó kapcsolatban áll a környezetében lévő rádióval vagy tévével. Így a szerkezet folyamatosan érzékeli, hogy a nap folyamán milyen rádió- és televízióadások érik el a kutatásban részt vevő személyt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik