Üzleti tippek

Milliárdok áramlanak az internetre

Több milliárd forint indult el az online média felé – mondta Simó György, a T-Online vezérigazgatója.

Simó sajtótájékoztatón beszélt cége eredményeiről, az iwiw felvásárlásáról és az online média jövőjéről.

A vezérigazgató szerint a hazai internetezők többsége, mintegy 700 ezren ADSL segítségével, azaz rézdróton továbbított szélessávot használják a háló böngészéséhez. A mobilkommunikáció pedig korábban dinamikusan nőtt, de most már nem tud a korábbihoz hasonló ütemet elérni.

Pár éve még azt mondták, hogy az ötezer forint alatti ár lélektani határnak számít. Simó szerint ezt a határt elérték, ennyiért ma már egyszerűen és gyorsan lehet szélessávú internetelérést vásárolni. Ha ez nem lendíti fel a penetrációt, akkor el lehet mondani, hogy ez a piac nem érzékeny erre az árra. Ma már sok szolgáltató sok csomagja közül lehet választani – tette hozzá.

Magyarországon a kábeltelevíziós előfizetések aránya sokkal nagyobb, mint Nyugat-Európában bárhol, ez jó alapot adhat az IPTV terjedéséhez, amelynek tesztüzeme nemrég indult el a cégnél.

Az iwiw-vel kapcsolatban azt mondta, hogy az akvizíció bejelentése napján 278-an törölték regisztrációjukat, azonban az új belépők száma 3-13 ezer naponta, míg regisztrációját mindössze 80-120 ember törli.

Simó érvelése szerint azért vették meg a közösségi portált, mert dobogóssá vált a magyar internetes piacon, sokszor több látogatója van, mint az index.hu-nak, amely cikkeiben egyébként nagy figyelmet szentel az iwiw-nek. A vezérigazgató szerint a továbbiakban csak olyan hirdetések kerülnek majd az oldalra, amelyek belesimulnak az oldalba, vagyis „intelligens, kultúrált” darabok.

Az origó a választások óta öt alkalommal lépte át az egymilliós küszöböt, és a focivébé még csak most jön – mondta Simó. A világbajnoksággal kapcsolatban „nemsokára aláírják” azt a megállapodást, amelyik lehetővé teszi a legérdekesebb események internetes összefoglalóját.

Az online médiapiaccal kapcsolatban elmondta: a Magyar online hirdetési indexben (A Mohi-ban) részt vevő nyolc tartalomszolgáltató (Habostorta, Házipatika, Index, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-online) reklámbevétele 2006 első negyedévében 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékos növekedés a tavalyi 550 millió 200 ezer forinthoz képest. Egy évvel ezelőtt pedig 40 százalékos növekedést értek el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik