Üzleti tippek

Gondolati váltás a marketinggyakorlatban

Az Arcus Interactive Group Zrt. és a Figyelő Konferenciák egész napos interaktív marketingkonferenciáján másfélszáz vezető marketingszakember vett részt.

A rendezvényen 24 hazai és külföldi előadó gondolataiból egy új marketingirány, az interaktív marketing logikája bontakozott ki a résztvevők számára.

Az első hazai IMA konferencia előadói egyetértettek abban, hogy a marketingkiadások mérhető megtérülése a vezetői döntések központi kérdésévé vált. Az internetalapú marketing megoldások, az üzletépítés eszközeivé tehetők – áll a konferenciaszervezők által kiadott közleményben. Az azonnali, kétoldalú kommunikációt kínáló interaktív marketing pontos és részletes mérhetősége révén pontosan követhetővé teszi az üzleti értékteremtést – szögezi le az írás.

Az interaktív marketingnek szentelt konferencia délelőtti, plenáris előadásain az IMA által fémjelzett gondolati váltás elméleti hátterét vázolták az előadók, délután pedig három szekcióban az interaktív marketing eszközeivel ismerkedtek a résztvevők.

Az Arcus Interactive Group meghívására Karen Breen Vogel, a chicago-i székhelyű Cleargauge interaktív marketing ügynökség vezetője is előadott az IMA konferencián. 10 éves, sikeres interaktív marketing-gyakorlata alapján az Egyesült Államokból érkezett szakember elmondta, hogy az interaktív médiában nem a vállalat, hanem a fogyasztó kontrollálja az ismerkedési folyamatot. Ezért az optimális honlapok egy ismerkedési folyamaton vezetik végig a potenciális vásárlókat a kívánt üzleti cél támogatása érdekében. Az ideális honlap tehát nem a vállalatról, nem termékekről, hanem a vásárló kívánalmainak kiszolgálásáról szól.

A konferencia meghívott előadói között szerepelt Paul Garrison, a Garrison Group vezetője, Mérő László matematikus, pszichológus, az ELTE professzora, Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója, Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója, Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója, Lengyel L. László, a Népszabadság vezérigazgatója, Anthony Rhind, az MC London vezetője, Markus Höfinger, a PXP Group vezetője, Várady Zsolt, a wiw megalkotója, és Ruppert Péter, a BAT, valamint Parrag Krisztina, a Carnation képviseletében.

Három előadás megtartására – többek között a rengeteg beérkező kérdés megválaszolása során kialakult csúszás miatt – nem kerülhetett sor: Klenovszki János, az NRC vezetője „Online lifestyle” című előadása, Novák Péter, a kirowski üzletág-igazgatója „A világ legjobb marketing-eszköze” című előadása és az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója, Végvári Imre záróelőadása a konferencia hivatalos weboldaláról érhető el.

Az interaktív konferencia-technológia révén a plenáris előadásokat élénk közönség-részvétel kísérte: a londoni székhelyű Crystal Interactive termináljain keresztül a résztvevők folyamatosan beküldhették kérdéseiket, amelyek egy részét az előadók helyben megválaszolták. Az idő hiányában megválaszolatlanul maradt kérdésekre a válaszok hamarosan megtalálhatók lesznek a konferencia hivatalos weboldalán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik