Üzleti tippek

Forgalmas húsvétjuk volt a kereskedőknek

A tavalyinál valamivel jobban sikerült a húsvéti szezon a kiskereskedők számára. Az újév első három hónapjában általában gyenge a bolti forgalom. A vásárlók igyekeznek újra feltölteni a karácsonyi költekezést kiheverni, írja a Népszabadság.

Ezért is várják a kereskedők a húsvéti nyúl érkezését, amikor véget ér a spórolás. A húsvéti időszak a forgalom tekintetében ugyanis egyes vállalkozások esetében a karácsony után az év második legjobb időszaka.

A hipermarketek is élvezték a húsvét gerjesztette többletköltést. A Tesco a március közepétől húsvétig tartó időszakban 600 tonna füstölt árut és 9,5 millió darab húsvéti csoki figurát értékesített. A rivális Auchannál a különböző csokoládék, cukrászati készítmények, sütemények, illetve alkoholok, borok, sörök, pezsgők és természetesen a sonkák iránt volt nagy a kereslet.

A Coop láncnál például a különféle édességek esetében a fogyasztói igények változását tapasztalták.
A parasztsonka, illetve a valódi csokoládéból készített figurák iránt megugrott a kereslet.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az idén különösen jól sikerült a húsvét a kiskereskedelemben. Ez minden választási évben így van, hiszen ilyenkor mindig megnő a bérkiáramlás, tehát a fogyasztók többségének van miből költenie.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik