Üzleti tippek

Ismét rekordév a Ringiernél

A Ringier svájci ügyvezetője ismét rekordeerdményről számolt be éves jelentésében. A médiavállalat, amely tovább terjeszkedett 2005-ben, teljes árbevételét 12,8 százalékkal 142,8 millió svájci frankra növelte.

Az árbevétel növekedéséhez nagyban hozzájárult 16 új lapjuk, amelyeket összesen nyolc országban indítottak, a profitnövekedésért ugyanakkor főként a törzslapok a felelősek – mondta Silvia Lepiarczyk, a Ringier Europe ügyvezető igazgatója a hétfői sajtótájékoztatón. Az árbevétel gyarapodásához a Közép- és Kelet Európában tapasztalható növekedés, valamint a S. Gallen-i és schliereni egykori NZZ-nyomdák konszolidásása révén létrejött Swiss Printers Holding létrehozása is hozzájárult. Árbevétel szempontjából 66 százalékkal, azaz 829 millió svájci frankkal a svájci nyomdai és kiadói tevékenység volt a legerősebb.

A fokozott kiadói tevékenység következtében a vállalat kiadásai az egy évvel korábbihoz képest 13,2 százalékkal voltak magasabbak, így elérték a 1113 millió svájci frankot, a beruházások összege pedig 86 millió svájci frankra nőttek, ami 25,7 millió franknyi növekedést jelent a 2004-es összeghez képest.

Sokat fejlődött a vállalat az ázsiai valamint a közép- és kelet-európai térségben. A Cseh Köztársaságban számos márkakiterjesztést jelentettek meg, és elindították első ingyenes napilapjukat is. Arra a kérdésre, hogy Magyarországon miért nem próbálkoztak meg ezzel, Papp Béla, a Ringier kiadó kft. ügyvezető igazgatója azt a választ adta, hogy míg a cseheknél még nem volt ilyen, itthon már van jelen van egy nagyon erős ingyenes lappiac.

Magyarországi tervek

Magyarországon a három nagy napilapjuk mellé nem terveznek másikat indítani, inkább itt is márkakiterjesztésben gondolkodnak. 2006-ra az előző év sikereire való tekintettel tervezik többek között a könyvdivízió további építését, és rendezvények szervezésével illetve eseménymarketinggek kívánnak erősíteni. A magyarországi hirdetési piaci bevételük továbbra is emelkedik, most listaáron 45 százalékos a piaci részesedés – mondta Papp. Az árbevétel ugyanakkor némi csökkenést mutat, amit a kiadó a Mai Nap és a Magyar Hírlap megszűnésével magyaráz. A ettől eltekinthetnénk, a hirdetési bevétel és a példányszám is növekedést mutatna – vélte a magyarországi ügyvezető.

Papp szerint mindenekelőtt azonban most az ekho-s átállásra koncentrálnak az elkövetkezendő hetek-hónapokban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik