Üzleti tippek

Év eleji átigazolások

Mozgalmasan kezdődött az év a rádiós szakmában, ami valószínűleg felkavarja a tavalyi állóvizet. Az új vezetőknek lesz bőven tennivalója.

Egy év múlva a Danubius egyértelmű piacvezető legyen – ez Bartucz László legfontosabb célkitűzése. Az EstMédia ügyvezető igazgatói székét két és fél év után hagyta ott, hogy januártól a Danubius Rádió vezérigazgatójaként debütáljon. Bár korábban nem rádiózott, úgy látja, egy médium igazgatása – bár izgalmas és közvetlen hatással van az emberekre – ugyanolyan menedzseri munkát igényel, mint bármilyen más termék vagy szolgáltatás. Öt évet töltött a Shell kiskereskedelmi hálózatában, négyet a Lapker Rt.-nél, majd az azóta megszűnt Est.Taxi válságmenedzselése után érkezett az EstMédiához. A Danubiusnál első dolga a rádiós piac széles körű és alapos felmérése valamint a médiacég belső folyamatainak racionalizálása lesz. Házon belül az igazgató számára a vállalat valamennyi részlegén „a fejek egy irányba állítása” a legégetőbb. Mivel a Roxy Rádió reklámidejének értékesítése továbbra is a Danubius Sales House-nál marad, az új vezető folyamatosan együttműködik a 15–29-es célcsoportú adó vezetőivel is.

Fontos feladatnak érzi, hogy rádiós iparági összefogással, egységes kommunikációval és közös érdekérvényesítéssel hozzájáruljon a rádiós piac elismertségének és megbecsültségének javításához. A tervezett kezdeményezés másik, nem titkolt célja a rádiók reklámtortából való részesedésének növelése.

A rádiók Minije

Lényegében konkurencia nélküli, markáns arculatú, minőségi, politikamentes témákat és zenét sugárzó talk-rádió-ként jellemzi Rafael László, a radiocafé 98.6 új kereskedelmi és marketingigazgatója. A szakember korábban a Radio Cafét jelenleg is működtető, összetett tulajdonosi szerkezetű médiavállalat, Edison Csoport részeként működő Premium Media Sales House ügyvezetője volt. Ezért a rádió működésébe régóta belelát, de változás, hogy eddigi értékesítési tevékenységét a jövőben marketingkommunikáció is kiegészíti. Ennek egyik első lépése egy április végére tervezett nagyszabású kommunikációs kampány megszervezése. „Bár szeretnénk további minőségi hallgatókat nyerni, az elsődleges cél a hallgatottság növelése mellett az, hogy műsorunk és zenénk markánsan elkülönüljön a többi rádióétól” – mondja Rafael László, aki nem hisz a „szokásos” promóciós, ajándéknyerős, utcai osztogatós marketingkampányban, az erős médiazajban inkább figyelemfelkeltő, kreatív formában igyekszik megtartani a rádió eddigi „kávéházi”, intim, emberközeli jellegét.

A célcsoport a jövőben sem változik, és a hallgatottsági adatok kommunikálása sem elsődleges, a hangsúly sokkal inkább a célközönség megszólítására alkalmas kreatív anyagok készítésén van. „A rádiós piac reklámtortából való csekély, 6–7 százalékos részesedésének oka, hogy az ügyfelek a kutatások eredményeinek ellenére sem használják a rádiót imázsépítésre és sajnos sok esetben a spotok kreatív minősége is komoly kívánnivalót hagy maga után” – jegyzi meg Rafael László. A rádiók egységes, érdekérvényesítő fellépésében – bár mindenre nyitott – nem igazán hisz, mivel az adókat erősen megosztja saját profitszerzési vágyuk. „Bár 2004-hez képest tavaly listaáras bevételünk 40 százalékkal, 300 millió fortintra nőtt, év végére további 15–20 százalékos növekedés a cél” – teszi hozzá az igazgató.

Csendben, halkan

December 21-én Sófalvy Antal a Juventus Rádió új programigazgatója. Hat évig a Rádió 1 vezető tanácsadója és a Veszprémi Rádió 1 operatív vezetője volt, valamint több külföldi, „hallgatóbarát” rádiós projektben vett részt. A rádió sajtóközleménye szerint a szakember célja, hogy az eddigieknél sikeresebb rádióműsort alakítson ki, és a Juventus Rádió stílustermető hagyományainak megőrzése mellett a piac új kihívásainak is megfeleljen. Az igazgató további konkrét terveiről és elképzeléseiről nem kívánt lapunknak nyilatkozni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik