Üzleti tippek

Nem hidratál jobban a Dove a Niveánál

Alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére a Dove Intenzív és a Nivea összehasonlító kampánya.

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas, összehasonlító reklámban hirdették a Dove Intenzív krémet – írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa (GVH VT). A versenytanács szerint az Unilever Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy reklámjaiban az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea kréménél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó képességet tulajdonított.


Az Unilever a Dove Intenzív krémet 2005 júliusában széles körű reklámozási kampánnyal vezette be a piacra. A reklámozás vezérelve, hogy a piacvezető Nivea krémhez képest fogalmazza meg az új termék jobb hidratáló tulajdonságát és gyorsabb beszívódását. A televízióban sugárzott reklámnak – amelyet a TV2-n, az RTL Klubon, az ÍriszTv-n, illetve a SpektrumTV-n sugároztak több száz alkalommal – egyetlen változata ismert, míg a nyomtatott, szórólapos reklámozásnak több változata is létezik.


A GVH Versenytanácsa szerint a vállalkozásokat megilleti az a jog, hogy termékeik tulajdonságairól, ezen belül a versenyjogilag releváns lényeges tulajdonságokról piaci léptékben tájékoztassák a fogyasztókat. A tájékoztatás a fogyasztók áruválasztását befolyásoló eszköz, melynek tipikus megnyilvánulási formája a reklám. Ez akkor ütközik a reklámtörvénybe, illetve a versenytörvénybe, ha annak tisztességtelensége megállapítható akár a fogyasztó megtévesztésére alkalmas magatartás, akár az áru megítélését nehezítő üzleti módszer alkalmazása miatt.


A GVH VT szerint a kifogásolt reklámokat képi és szöveges egységben a fogyasztók úgy értelmezhetik, hogy a piacon kapható általános bőrápoló szerek közül a Dove hidratálásban, beivódásban jobb, mint a piacvezető Nivea.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik