Üzleti tippek

Karácsonyi adok-kapok

Kávé-tea válogatás


Karácsonyi adok-kapok 1

Bemelegítésként kezdjük egy szolid, elegáns darabbal. A HVB bank kávé-tea válogatásáról a jelölést küldő olvasónk így ír: „mind tartalmában, mind külső megjelenésében igazán jól illik a meghitt karácsonyi ünnep hangulatához. Nem hivalkodó, a megajándokozottat nem hozza zavarba. A tartalom elfogyasztása után a fa doboz mindenféle ťkincsekŤ tárolására alkalmas.”
Pichovszky Domonkos a MAKSZ BTL szekciójának elnöke így értékel: Egy örök klasszikus – színvonalas köntösben, illetve dobozban. Kedves gondolat egy pénzintézettől, hogy áttételesen a megajándékozott legmeghittebb pillanatait és az azt kísérő italokat is „töltsük együtt”. Nem ijesztően kreatív, a legnagyobb izgalmat a kávé koffeintartalma okozhatja vele kapcsolatban. Sok múlik a zacskók beltartalmán, mert erre sokszor nem jut elég figyelem. Hátha az ügyfél tényleg ért hozzá…

Babzsákfotelek


Karácsonyi adok-kapok 2

A bankok esetében célszerű a hagyománytisztelet, beltéri hirdetőcégek viszont már elvadultabb ötleteket is megengedhetnek maguknak. A Boomerang Media zömök, ámde kényelmes babzsákfotelekkel, és azok töpörödött példányaival lepte meg partnereit. A kis babzsáktasi felhasználására számos ötletet is mellékeltek; kulcstartótól kezdve könyöktámaszig sokféle funkcióval vértezhető fel. „Az első globális babzsákfotel-járvány kb. 1,5-2 évvel ezelőtt söpört végig a multicégek irodáiban. Azóta csak a valóban kreatív-relax-nonstoptelefonálós-nassolós-brénsztormingolós kollégáknál élte túl a bab-bútordarab. Ellenben ez a „bonsai példány” igazán remek: könyöklőknek, fejet a falba vagy asztalba verőknek egyaránt alkalmas. Dicsérendő a lakberendezési szándék, de egy alternatív médiafelületekkel (is) foglalkozó megbízó esetében lehet, hogy a létező környezetünk felöltöztetése érdekesebb kihívás lenne.” – vélekedik szakértőnk.

Rágógumi-automata

Hasonlóan kreatív, és az ünnepek után is hasznos figyelmesség a HPS Kft. ajándéka. A cég rágógumi-automatái a megajándékozottak irodáiban egész évben üzemelhet, a HPS ígérete szerint rendszeres újatöltésről is gondoskodnak majd. Pichovszky Domonkos az ötlet marketingkommunikációs vetületéről eképpen vélekedett: „Kissé elfogult vagyok, hiszen csapatunkkal mi is boldog birtokosai lettünk egy külön bejáratú „rágósilónak”. A „külön bejáratú” egyébként szó szerint értendő, hiszen minden kiemelt kollégánk külön kulcsot is kapott a szerkezethez).


Karácsonyi adok-kapok 3

Az akkut kérődzőknek valóságos kánaán a mega-gumitartály, mely kissé retró fílingje ellenére mókás bútordarab az irodában. Dicséretes önmérsékletre vall, hogy a golyókat nem brandingelte az ügynökség. A jövő szédítő perspektívákkal kecsegtet: farsang tájékán érkezhetnek például az irodai félkarú rablók…”

Bokszkesztyűk

Egy levélírónknál a McCann Erickson idei ötlete annyira „betalált”, hogy rögtön jelölte is a versenyre. Karácsonyra bokszkesztyűt kapott tőlük, ami akár otrombaságnak is tekinthető lenne, ám a megajándékozott mégis örömmel fogadta: „Különösen vicces ajándék, tekintve, hogy az Est Média cégcsoport behajtási és kintlévőség kezelési munkatársa vagyok” – írta.


Karácsonyi adok-kapok 4

És hogy ítél szakértőnk, a MAKSZ BTL elnöke, a Marketing&Média háziversenyének pontozóbírája? „Mellbevágó ajándék, ezek után már tényleg csak a pankrációval egybekötött karácsonyi parti jöhet.. A behajtási csoport kétségtelenül hasznos munkaköri kiegészítőt kapott, melynek a feledékeny partnerek nyilván kevésbé örülnek majd. A „szeretet ünnepétől” kissé messze eső üzenet, ugyanakkor akár a következő üzleti év kissé harcos előfutára is lehet. A fenyőágas-mikulásos-angyalkás változat azért övön aluli lenne, de az adott célszemélynél pontot érő próbálkozás volt.”

Nem hagyhatjuk említés nélkül a 2005-ös karácsonyi szezon céges ajándékozási versenyének számunkra legörvendetesebb trendjét. Tavaly is számos vállalat döntött úgy, hogy a marketing büdzsé repiajándékokra elkülönített részét jótékony célra fordítja – persze nem megfeledkezve arról sem, hogy erről partnereit levélben tájékoztassa. Amiben a 2005-ös év eltért a 2004-estől, az az, hogy a felajánlás tényéről tájékoztató képeslapok egyre kreatívabbak. A bohócdoktorokat segítő LOWE piros bohócorrot rakott üdvözlőlapjába, az Est pedig a „nem zenélő” képeslappal kívánta érzékeltetni partnereiben, hogy a halláskárosultak javára felajánlott összegük bizony arra érdemesekhez kerül.
Szerkesztőségünk ezúton kíván Boldog Új Évet minden kedves olvasójának, és egyúttal kérjük önöket, hogy szavazzanak a www.marketingmedia.hu honlapon 2005 legötletesebb céges ajándékára!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik