Üzleti tippek

Egyre több cégnél van szélessáv

Tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internetpenetráció a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködve – negyedévente elvégzett felmérése szerint.

A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internetpenetráció 79 százalékos volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73 százalék körüli aránnyal. Internetcsatlakozással a számítógépet használó cégek 87 százaléka rendelkezik. A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 21-21,5 ezer darab 5–9 fős mikrovállalat, 22–22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet-hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.

Az internetcsatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5–9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70 százaléka), míg a 10–19 fős cégek 85 százaléka, a 20–49 fős cégeknek pedig 90 százaléka rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50–249 fős cégek 95 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalkozások körében pedig gyakorlatilag 100 százalék a penetráció.

A szélessávú internetkapcsolattal rendelkező 5 fő feletti vállalatok aránya 73 százalékra nőtt egy év alatt a 2004. szeptemberi 53 százalékról. A növekedés az összes létszám-kategóriában, gazdasági szektorban és régióban megfigyelhető.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik