Üzleti tippek

Kábelen, szabadon

A laikus szemlélő azt gondolná, hogy mindenki országos csatornává szeretné kinőni magát. Vannak azonban érvek (pl. kötelező híradó sugárzása, és egyéb üzemeltetési költségek), amik miatt sokkal nagyobb szabadságot ad, ha egy csatorna „csak” kábelen fogható.

A Viasat 3 Magyarország hatodik legnagyobb csatornájaként 50 százalékos lefedettséggel rendelkezik, az értékesítési stratégiáját továbbra is a GRP –garanciával eladott kampányokra építi, bevételeit hirdetésekből nyeri. A Viasat Hungária Rt. vezérigazgatója, Kocsis Attila elmondta, jövőre egy nagyobb arányú áremelést terveznek, melyet az indokol, hogy szemmel láthatóan megnőtt az érdeklődés a Viasat 3 reklámideje iránt. A csatorna idén bevételi rekordot is döntött: az első három negyedév bevétele 78% -kal növekedett a korábbiakban megszokottakhoz képest, így 1,5 milliárdos bevételre tettek szert. A vezérigazgató a sikerüket abban is látja, hogy a célcsoportjuk körülbelül ugyanolyan igényekkel rendelkezik, mint a nagyobb kereskedelmi csatornák célközönsége. Ezzel szemben a tematikus csatornák szűkebb szegmenst céloznak be, így kisebbek a bevételeik is.

Viasat 3-nál a fokozatos növekedés irányába mozdulnának. Tervben vannak a saját gyártású műsorok is. De lesznek újonnan vásárolt produkciók is a kínálatban. A tervek szerint a filmcsomag is erősebb lesz a jövőben.

A Viasat a növekedés kulcsát elsősorban a kábeles terjeszkedésben látja. Ezt a meggyőződést a vezérigazgató a kábeles háztartások számának a növekedésével, másrészt a csatorna részesedésének folyamatos növekedésével támasztja alá. A Viasat 3 közönségaránya – szemben az országos adók közönségarányával –fokozatosan nő. Kocsis Attila szerint a siker titka: a jól felépített programstruktúra, a nézői szokások folyamatos változása és a célcsoportot a képernyő elé vonzó marketingtevékenységek.

Koncepciója szerint a Duna TV feladata a hagyományőrzésen túl az, hogy a Kárpát-Medence meghatározó hírcsatornájává váljon. Először 1992-ben fogalmazódott meg az „összmagyarság” első műholdas televíziójának ötlete, a magyarok III. Világtalálkozóján, Budapesten, majd meg is kezdődött az adás. Az 1995 végén elfogadott médiatörvény a Duna TV-t betagozta a közszolgálati médiumok sorába, ekkor lett társasági formaként rt. Noha alapvetően műholdas televízióként definiálja önmagát, Magyarországon többnyire mégis kábelen jut el a háztartásokba, igaz az Antenna Digital földfelszíni sugárzású csomagjában is benne lesz. Ennek ellenére a Duna TV illetékesei nem kívántak beszámolni jövőbeni terveikről.

Az ATV, Magyarország első magán televíziójaként 1989-ben kezdte meg működését. A csatorna főképp híranyagokkal, közéleti, kül- és belpolitikai eseményekkel foglalkozik, de a vallási műsorok, a sport, a kultúra is helyet kap a műsormixben. A csatorna elnök-vezérigazgatója, Bohács Zoltán úgy nyilatkozott: az ATV-ben éppen szerkezet–átalakítás zajlik, így egyelőre nehéz lenne pontos irányvonalat meghatározni a jövőre nézve.

A Budapest TV 15 éve, kevéssel a rendszerváltás után alakult meg, a magyar média egy kísérletező korszakában. A csatorna önmeghatározásában az egyik legfontosabb vonás az interaktivitás, a másik a családbarát műsortematika és az erőszakmentesség. Elmondásuk szerint a családias hangulat megteremtése miatt tesznek nagy hangsúlyt a nagy mennyiségű élő adásra. Hasonló tematikával definiálja magát a Főnix TV is, melyet majdnem teljes egészében a tulajdonosi kör tart fent Sebeő Ágnes ügyvezető igazgató elmondása szerint. A Főnix specialitása a negyedóránkénti hírek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik