Üzleti tippek

Négymilliárdos bevétel és tévémaci az MTV-nél

Várhatóan teljesíteni tudja idei, négymilliárd forintos kereskedelmi bevételi tervét a Magyar Televízió (MTV) – közölte Fischer András kereskedelmi igazgató.

Az év végére 100 százalék körül leszünk – mondta, hozzátéve, az első hat hónapban kétmilliárdos bevételt könyvelhetett el a közszolgálati médium ebből a forrásból, ám „a második félév kevésbé jó”.

Megjegyezte, 2004-ben számos olyan, nagy érdeklődést kiváltó sporteseményt – labdarúgó Európa-bajnokságot, olimpiát – közvetített az MTV, amelyek az idén nem voltak. Mint mondta, elképzelhetőnek tartja, hogy tavasszal elindulnak azok a műsorok, amelyek a nemrégiben képernyőről lekerült, nagy nézettséget hozó produkciókéhoz hasonló érdeklődést generálnak. Hozzátette: már eljutottak hozzá olyan szinopszisok, amelyek hozhatják az elmaradt nézettséget.

Fischer András szerint kereskedelmi bevételük hatvan százaléka származik hirdetésből; mint mondta, e téren „2,6-2,7 milliárd forint körül be tudjuk fejezni ezt az évet”.

Szólt arról is: a közszolgálati médium a korábbinál nagyobb mértékben használja ki lehetséges reklámidejét, megemlítve, hirdetőik kiszolgálásában akadályozza őket például az, hogy – szemben a kereskedelmi médiumokkal – műsoraikat nem szakíthatják meg reklámmal, és óránként feleannyi reklámot (hat percet) sugározhatnak. Elmondta azt is, hogy korábban a közszolgálati tévénél nem figyeltek arra, hogy a műsorok úgy illeszkedjenek egymáshoz, hogy ezt a hat percet maximálisan kihasználhassák. (Az MTV-nek egy-két esemény kivételével sosem sikerült kihasználni a rendelkezésére álló időt, előfordult, hogy csak 1,5-2 percnyit tudtak eladni.)

Vissza a Tévémacit!

A korábban a Danubius rádiót vezető szakember elmondta, hogy elsődleges célcsoportjukat kibővítették, így nem a 18–49 éves korosztályt, hanem egy jóval szélesebb kört, a 18–59 éves, ABC státusú nézőket célozzák meg. Fischer szerint ezt egy ügynökség kivételével minden nagy partnerük elfogadta. Személyes sikereként említette, hogy az esti mese visszakerült a képernyőre. Mint mondta, ez azért fontos, mert mostanában felnövőben van egy olyan korosztály, amelyik nem is ismeri az MTV-t, és a gyerekek visszacsábítását is szolgálja a gyerekműsor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik