Üzleti tippek

Sportos gyökerek

Megbízói oldalról érkezett a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) új főtitkára.

Takács Krisztián


1990–1995.: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, közgazdász-politológusi diploma
1995–1998.: Juventus Rádió, programmenedzser
1998–2000.: TV3, szerkesztő-riporter
2000–2001.: Sportfórum, ügyvezető igazgató
2001–2002.: Coca-Cola Magyarország, közkapcsolati és kommunikációs munkatárs
2002–2005.: TriGránit Fejlesztési Rt., vállalati marketingkommunikációs menedzser
2005-től MAKSZ főtitkár

Gyermekkorában több évig csellózott és furulyázott Takács Krisztián, aki a ’82-es foci-vb hatására inkább a sportot választotta. A focis élet egészen a gimnázium harmadik évéig tartott, mert osztályfőnöke akkor vágta át a pályaválasztás gordiuszi csomóját: „Látom, nem tudod, mihez kezdj. Irány a Közgáz!” Ettől kezdve futball helyett matematika, edző helyett magántanár segített neki (vért) izzadni, de végül is sikerült bejutnia az egyetemre. „Egyik szemináriumvezetőnk amerikai mintára 500 szóban határozta meg a házi dolgozatok maximális terjedelmét, így rákényszerültünk a lényegre törő fogalmazásra” – emlékszik vissza Takács Krisztián.

A Közgáz mellett jelentkezett Komlósi Gábor oktatási stúdiójába is, ami elindította az elektronikus média irányába. Eleinte a TeleSportnak külsőzött, majd dolgozott a Juventus Rádiónál, ahol elsősorban sporttal, de rendezvényekkel, promóciókkal és kommunikációval is foglalkozott. A ’90-es évek közepén a Juventus rövid idő alatt piacvezetővé tudott válni, azonban nem nyert az országos kereskedelmi rádiók frekvenciapályázatán, így a Danubius, és a Sláger Rádió megjelenésével elvesztette korábbi kedvező pozícióját.

Tudta-e…?


A MAKSZ tagjai az országban éves szinten elköltött marketingkommunikációs büdzsé 70–80 százalékát kezelik.

A sokrétű munka és a frekvenciákkal kapcsolatos problémák a következő munkahelyére is elkísérték; a TV3-ban egyszerre dolgozhatott az élő sportközvetítéseken, szerkeszthetett, és készíthetett anyagokat a híradóba. Aztán az emlékezetes frekvenciapályázattal kapcsolatos jogi procedúra közben a TV2 és az RTL Klub váratlanul megvásárolta és megszüntette a csatornát. A szűkebb értelemben vett kommunikációs közegbe a Fórum Csoportos állásával került, miközben ellátta a Sportfórum netes portál ügyvezetői teendőit is. A dotkom lufi kipukkanásával érkező internetes válság azonban tovább sodorta; előbb a Coca-Cola Magyarország pr részlegére, majd a TriGránit Fejlesztési Rt.-hez, ahol három éven át marketingkommunikációs menedzserként dolgozott. „Itt egyszerre tudtam foglalkozni a klasszikus atl-megoldásokkal, a pr-rel és a rendezvények szervezésével is, így megint csak rálátásom volt egyidejűleg több területre” – jelzi a Demján Sándor cégénél szerzett tapasztalatok fontosságát Takács Krisztián.

Szövetségben

Miután Egri Gábor október végével lemondott a MAKSZ főtitkári pozíciójáról, a szervezet elnöksége a jelentkezők közül őt találta a legalkalmasabbnak. „Ügyféloldalról érkezve talán más szemszögből látom a problémákat” – vélekedik az újdonsült főtitkár, aki szerint a MAKSZ tagjának lenni rangot jelent és nem csak a belépési feltételek miatt, mert „az is előfordult már, hogy egy tenderre kizárólag MAKSZ-tagokat hívtak meg”. Egyik legfőbb feladatának tekinti, hogy jobban elfogadtassa a szervezetet a tagokkal és az ügyfelekkel. „A tagjainknak a szakma fejlesztése mellett mindig az ügyfeleik lesznek a legfontosabbak. Ezért fontos, hogy a MAKSZ-ról mindkét csoportnak jó véleménye legyen és ezért szerencsés, hogy magam is ügyféloldalról érkeztem” – vélekedik Takács Krisztián, aki a TriGránitnál eltöltött három év után úgy érzi: egy ilyen szövetséget igazi szakmai kihívás jól képviselni. Egri Gábor a pozíció szépségét a következő szavakkal írta körül, amikor átadta neki a stafétabotot: „ha a MAKSZ főtitkáraként jól végzed a munkád, azt sokan észreveszik, ha rosszul, azt az egész szakma megtudja”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik