Üzleti tippek

Rudi Fridi nélkül

A Magyar Televízió elnöke, Rudi Zoltán szerint a fő gondjuk az állami támogatás folyósításának az akadozása, emellett a jövőben a kommunikációs munkát is javítani szeretné.

– Tavaly december óta Fischer András az MTV üzlet- és termékfejlesztési igazgatója, aki azzal a céllal érkezett a köztelevízióhoz, hogy felfuttassa a reklámbevételeket és felügyelje a csatorna kommunikációját. Mennyire elégedett Fischer András és csapata eddigi munkájával?
– Óriási előrelépés történt a marketing és a kereskedelmi munkánk terén. Az idei első félévben anélkül nőtt az MTV reklámbevétele, hogy a nézettségi eredményeink jelentősen segítették volna ebben. A 2005-ös árbevételi tervünkhöz képest az első félévben a készpénzes reklámbevételek 108 százalékos arányban teljesültek, 2 milliárd forintot valamelyest meghaladóan. 2004 hasonló időszakához képest pedig 33 százalékos a növekedés. Ez egyértelműen Fischer Andrásék javára írható. Egy dolgon kell sürgősen változtatnunk, ez pedig a külső-belső kommunikációnk. Ez amolyan „suszter cipője” helyzet. Miközben kommunikációs szakemberek vagyunk, éppen a magunk háza táján nem jeleskedünk ebben.
– Ilyen jó eredmények után miért nem kaphatták meg az m3 indításához igényelt 700 millió forintot?
– Nem teljesen ez a helyzet. A 19 milliárd forintos ez évi költségvetésünkből gazdálkodtuk volna ki a csatorna indításának a költségeit. Ez szerepelt az elfogadott üzleti tervünkben. A baj az, hogy a fenti összegből mind a mai napig nem sikerült 5,3 milliárd forintnyi állami forráshoz hozzájutnunk. Ez a költségvetésünk negyede, lényegében az MTV utolsó negyedéve nincs kifizetve.
– Az elnöksége alatt megszűnt több olyan műsor, amelyeknek vezetői az egyik, vagy másik politikai oldallal jó kapcsolatot ápolnak. Nem gondolja, hogy ez ütött most vissza?
– Nem hiszem, hogy e mögött ez lenne. A műsorok megszüntetése vagy éppen képernyőre állítása szakmai kérdés.
– Friderikusz Sándorral már tavaly is volt egy összetűzésük. Akkor Friderikusz felmondott, mert nem kaphatta meg az Este műsoridejét, azonban később csöndben mégis visszatáncolt. Akkor miként sikerült megváltoztatniuk a döntését?
– Nagy türelmet tanúsított iránta minden munkatársam, és én is. Vállaltuk azt a kompromisszumot, hogy egy nehezen kezelhető, de tehetséges ember ér annyit a csatornának, hogy lenyeljük a békát.
– Idén már nem ért annyit?
– Ért annyit, viszont a műsorvezető alaptalan vádaskodásba kezdett, politikai befolyást kért, népmozgalom indítását helyezte ellenünk kilátásba, és üzleti titkokat hozott nyilvánosságra. Ez így együtt már túlment azon a határon, ami még tolerálható.
– Az egész vita onnan indult ki, hogy A szólás szabadságában az őt helyettesítő műsorvezető kiválasztásába bele akart szólni. Ez nem tűnik különösebben deviáns igénynek. Friderikusz habitusát ismerve lehetett sejteni, hogy e mellett nem fog szó nélkül elmenni.
– Mi az utolsó utáni pillanatig mindent megtettünk, hogy a csatornánál tartsuk. A probléma nem csak ebből volt, hanem abból, hogy úgy gondolta, a Magyar Televízió minden belső szabályát felrúghatja. Miközben mi lehetőséget biztosítottunk számára, hogy heti 3,2 millió forintos költségvetésből egy kiváló műsort készíthessen. Friderikusz Sándor egy egyszerű műsorvezető volt a csatornánál, se több, se kevesebb. A helyettesítéséről teljesen természetes, hogy nem dönthet. Ahogy mondani szokták, nem a csík tolja a repülőt.
– Miért indított néhány hónapja blogot? Ez is már az új kommunikációs stratégia része?
– Nem, ez egy teljesen privát kezdeményezés, imádok blogolni. Egészen új dimenziót ad a kommunikációnak. Az emberben sok olyan gondolat felmerül, amit egy televízió elnökeként nem mondhat el, vagy nem ildomos elmondania, a „rudizoli” blogban pedig ezt megtehetem.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik