Üzleti tippek

Az első 25 hirdető, márka, szektor toplistája

Top 25 hirdető
Top 25 hirdető EQ
Top 25 márka
Top 25 márka EQ
Top 25 szektor
Top 25 szektor EQ

Hirdetők

Augusztusban két helyet hátraesett a hazai hirdetői piac rendszeres éllovasa, az Unilever. Megrendeléseit erősen csökkentette a tévében, ugyanakkor a nyomtatott sajtó, az indoor és az internet magasabb költést könyvelhetett el részéről. Éves kumulálásban is azt láthatjuk, hogy a Procter&Gamble már megelőzi a tévés költések terén. Hogy ennek köze van-e a multicég azon bejelentéséhez, miszerint hamarosan globálisan is visszafog tévés szerepléseiből, azt nem lehet tudni. Valószínűbb, hogy csak átmeneti ingadozásnak vagyunk tanúi, hiszen szeptemberben ismét éllovas a GRP-listán, ráerősítve a TV2-nek, és a kis csatornáknak adott megbízásaira.

Az összes médiatípust bemutató augusztusi listaáras költési táblánkból hiányzik a Pannon GSM. A kumulált listán vissza is esett a negyedik helyre, és megelőzte őt a Benckiser. A telekomcég szeptemberben is csak halvány médiajelenlétet produkált, a tévés GRP költései alapján is csak 17. lett, bár ezzel is megelőzte a Vodafone-t a hónapban.

Márkák

A márkák augusztusi összpiaci megrendeléseit és a tévékben megrendelt szeptemberi GRP költéseket összevetve levonhatjuk a következtetést: tovább dübörög a K&H kampánya. Az imidzsváltás mellett immár konkrét termékeit hirdető kereskedelmi bank mellett az iparág egyéb szereplői is felbukkantak hirdetéseikkel: a Raiffeisen, az OTP, a CIB, a HVB és az Erste. Míg azonban a K&H, az OTP és a CIB szeptemberre koncentrált, a Raiffeisen leállt a tévéreklámokkal. Azóta már újra felbukkantak hirdetései, így októberi összesítésünkben már ismét találkozni fogunk vele.

A nyárvégi kampányok az autópiacon is változatosak. A Suzuki és a Ford augusztusra koncentrált, a Porsche Hungária viszont inkább szeptemberre, és főleg az Audira tévében és printben.
Sajnos nagyon kirí a táblázatból, hogy a top 25 költő egyike sem költött egyetlen fillért sem mozihirdetésekre augusztusban! Noha nyáron kisebb az érdeklődés a filmek iránt, de furcsa azt látni, hogy egy márka sem él az óriásvászon biztosította megjelenéssel, még freecard-ok és WC-táblák is vonzóbbak számukra. Hasonlóan foghíjas a lappiaci oszlop, az FMCG termékek szinte teljesen figyelmen kívül hagyják ezt a médiát

Szektor

Elmúlt a nyár, és ez törvényszerűen meglátszik a hirdetői szektorok költésein is. Augusztusban még tartották magukat a frissítő, illetve alkoholos nedűk gyártói, igaz, már bőven elmaradva júliusi költésüktől. A szeptemberi tévés GRP-költés viszont már jól mutatja, hogy a szeszes, és a -mentes italok reklámjai egyre ritkábban tűnnek fel a képernyőkön. Hasonlóképpen viselkedik minden szezonális termék, eltűnt a turizmus és a légkondicionálás, viszont megjelentek az áruházláncok hirdetései, akik a vízpartokról és a nyaralásból visszatért embereket be akarják csalni szórakoztató- és bevásárlóközpontjaikba.
A havi tévés GRP listán jól szerepeltek a pénzintézetek. Felbukkantak a biztosítók, a bankok pedig egyenesen az élre ugrottak, köszönhetően a K&H megakampányának, és a CIB, valamint az OTP részéről leadott megbízásoknak.
Az iskolakezdés is nyomot fog hagyni a hirdetői piacon, a tévében felbukkantak a nebulók boldogulását biztosító internet-előfizetések, táplálék-kiegészítők és csoki szeletek hirdetései.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik