Üzleti tippek

Januártól számlázhatunk az interneten

Elektronikusan számlázhatnak 2006. január 1-től a magyarországi vállalatok. Az adminisztrációs költségeket lényegesen csökkentő rendszert az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), az Efficient Consumer Response (ECR) Hungary és a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) dolgozta ki.

Skopp Stephan, a nagy kereskedelmi- és beszállítóláncokat tömörítő ECR elnöke elmondta: ma egy számla megírása több mint 100 forintba kerül, az elektronikus számlázással ez az összeg mintegy harmadára zsugorodhat. Mivel a számlákat hét évig meg kell őrizni, a rendszer elterjedésével mintegy 35 millió darab papír tárolásától szabadulhatnak meg a cégek. A papírszámlák visszaszorulása környezetvédelmi szempontból sem mellékes.

Eddig több mint 10 ezer cég és magánszemély regisztráltatta magát az okmányirodákban, hogy hivatalos ügyeit elektronikus úton, az interneten keresztül intézhesse – tájékoztatott Baja Ferenc, az Elektronikus Kormányzati Központ kormánymegbízottja.

A már jelenleg is interneten keresztül igényelhető vállalkozói igazolvány, jogosítvány, lakcímigazolvány, forgalmi, útlevél és egyéb hivatalos irat után, 2005. végéig 27-re bővül az elektronikusan igényelhető okmányok száma.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik