Üzleti tippek

Reklámháború a Tele2 és T-Com között

A Tele2 egyértelműen lejárató szándékúnak tartja a T-Com Favorit díjcsomagjának televíziós reklámját, ezért beadványt nyújtott be a Gazdasági Versenyhivatalhoz. A reklámszövetség és a hírközlési fogyasztói jogok képviselője aggályosnak tartja a reklámot, a T-Com viszont korrektnek, ezért folytatják a sugárzását.

A Tele2-t a BT vádolta

A skandináv társaság szintén előszeretettel használta bevezetése idején kampányaiban az összehasonlító reklámot, mint eszközt. A British Telecom például 2003 októberében azzal vádolta meg a Tele2-t, hogy becsapja a fogyasztókat azzal az állításával, hogy 80 százalékkal olcsóbb, mint a brit cég. A 90-es években Svédországban alapított és jelenleg 23 országban jelenlévő cég 20 millió ügyfelet szolgál ki. Régiónkban Csehországban, Lengyelországban és Oroszországban működnek.

A reklámfilmben tett összehasonlítás a Tele2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető.

A hirdetés azt sugallja, hogy a Tele2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 forintos percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a Tele2 használatának nincs értelme.  A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt.

A fentieken túl a Tele2 szolgáltatásának igénybevétele a másodperc alapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül – a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban – a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.

A T-Com reklámját a Magyar Reklámszövetségnél is aggályosnak tartják. Bár a törvény nem tiltja az összehasonlító reklámokat, azt azonban kiköti, hogy a reklámban felsorolt elemeknek tényleg összehasonlíthatóknak és tényszerűeknek kell lenniük és a másik felet nem tüntethetik fel rossz színben. A T-Com reklámja azonban ezt a határt súrolja. Itt a jó hírnévre vonatkozó kitétel lehet az, aminek sérelme felmerülhet a szóban forgó reklám kapcsán, de ez minden esetben a jogalkalmazó hatóság mérlegelésére van bízva– mondta el a FigyelőNet kérdésére Markovich Réka, az MRSZ jogi előadója.


Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője az MTI érdeklődésére elmondta: megkapta a hivatalos megkeresést, és ő is aggályosnak tartja a reklámot. Hozzátette: a hivatal nem szeretné, ha a cégek összehasonlító reklámokkal üzengetnének egymásnak. A képviselő elmondta azt is, hogy a T-Com reklám a fogyasztók szempontjából több fontos információt nem közöl, ezért hivatalból a GVH-hoz fordul. A versenyhivataltól a képviselő annak a megállapítását kéri, hogy a reklám félrevezeti-e a fogyasztókat.

Nagy Bálint, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója szintén reagált a Tele2 beadványára. Elmondta: a telekom piacon kemény verseny van, ami az ügyfelekért zajlik. Nem hiszi azonban, hogy bármelyik szereplőnek szándékában állna vagy érdeke lenne megtévesztően kommunikálni. Ugyanakkor a harc része, hogy saját erősségeink hirdetése mellett keressük a másik gyenge pontjait és ezekre időről-időre építünk – mondta.

Hozzátette, hogy az érintett fél ennek nem örül, és hol piaci, hol kétségbeesett adminisztratív lépésekkel reagál. Véleménye szerint a Tele2 most ez utóbbit választotta. A Favorit díjcsomag reklámját folytatjuk, mert meggyőződésünk, hogy semmi félrevezetőt nem tartalmaz. Sőt, ügyfeleink nagy része számára kifejezetten előnyös ajánlat – mondta Nagy Bálint.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik